۷۳درصد پروازهای حج بدون تاخیر انجام شد

۷۳درصد پروازهای حج بدون تاخیر انجام شد

چهارشنبه, ژولیه 17, 2019 - 16:36 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از انجام ۹۴ پرواز به دو فرودگاه جده و مدینه منوره،از روز ۱۷ تیر خبر داده و یادآور شده است که ۷۳ درصد این پروازها بدون تاخیر انجام گرفته است.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایرنا، با گذشت ۹ روز از آغاز عملیات انتقال زائران حج تمتع، تا شامگاه ۲۵ تیر، بیش از ۲۶ درصد از کل زایران به سرزمین وحی رهسپار شدند.

تا این تاریخ، اعزام زائران استان های زنجان، یزد و خوزستان پایان یافته است و جابجایی زائران سایر استان ها، طبق برنامه همچنان ادامه دارد.

از تعداد ۲۳ هزار و ۴۴۶ زائر، تعداد ۶ هزار و ۱۳۴ نفر در قالب ۲۵۲ کاروان با ۲۴ پرواز از فرودگاه حضرت امام (ره) به دو فرودگاه جده و مدینه منوره منتقل شدند.

همچنین تعداد یک هزار و ۴۶۴ زائر در قالب ۱۶ کاروان با ۶ پرواز از فرودگاه اصفهان به فرودگاه جده و تعداد ۱۲۸۲ زائر در قالب ۲۱ کاروان با پنج پرواز از فرودگاه مشهد به مدینه منوره انتقال یافتند.

تعداد ۳هزار و ۸۹۸ زائر در قالب ۴۹ کاروان با ۱۶ پرواز از فرودگاه یزد به مدینه منوره و تعداد ۲۴۷۷ زائر در قالب ۲۹ کاروان با ۱۰ پرواز از فرودگاه ساری به مدینه منوره اعزام شدند.

این گزارش می افزاید که تعدادیک هزار و ۵۱۰ زائر در قالب ۱۷ کاروان با ۶ پرواز از فرودگاه گرگان به جده و تعداد ۷۵۲ زائر با ۹ کاروان با ۳ پرواز از فرودگاه بیرجند به مدینه منوره اعزام شدند.

همچنین تعداد۴ هزار و ۳۹۳ زائر در قالب ۵۳ کاروان با ۱۸ پرواز از فرودگاه اهواز به مدینه منوره و تعداد یک هزار و ۵۵۶ زائر در قالب ۱۹ کاروان با ۶ پرواز از فرودگاه زنجان به مدینه منوره منتقل شدند.

با هماهنگی و مساعدت دست اندرکاران ایستگاه‌های عملیاتی، بیش از ۷۳ درصد پروازها بدون تاخیر و رأس ساعت انجام شده‌اند و متوسط تاخیرها ۷ دقیقه بوده است.

مقدار بار حمل شده توسط زائران نیز در این مدت، ۲۶۰ تن بوده است.

عملیات اعزام زائران حج تمتع سال جاری از روز ۱۷ تیر آغاز و تا پایان ۱۴ مرداد ادامه خواهد داشت.

در این مدت بیش از ۸۶ هزار زائر حج تمتع از ۱۹ فرودگاه کشور با پروازهای هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هما به دو فرودگاه جده و مدینه منوره عزیمت خواهند کرد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.