افزایش بازگشت ارز صادراتی با کاهش فاصله نرخ آزاد و نیما

افزایش بازگشت ارز صادراتی با کاهش فاصله نرخ آزاد و نیما

نایب رییس اتاق بازرگانی با اشاره به کاهش فاصله بین نرخ ارز در بازار آزاد و سامانه نیما، این موضوع را دلیلی برای کاهش خسارت صادرکنندگان و افزایش بازگشت ارز حاصل از صادرات عنوان کرد.

به گزارش دیوان اقتصاد,محمدرضا انصاری در گفتگو با ایبِنا درباره جزییات دیدار روسا و اعضای هیات رییسه سه اتاق بازرگانی، اصناف و تعاون با عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی در هفته گذشته گفت: اتاق بازرگانی ایران در طول یک سال گذشته موضع خود را درباره ارز تغییر نداده و ما خواهان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی هستیم.

رییس کمیته ارزی اتاق بازرگانی ایران با اشاره به پرداخت ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالاهای اساسی، غذا، دارو و تجهیزات پزشکی گفت: نظر اتاق ایران آن است که اگر قرار است به کالایی یارانه داده شود، این یارانه به شکل ریالی و مستقیم به شهروندان پرداخت شود.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: با وجود پرداخت ارز ۴۲۰۰ تومانی همچنان می بینیم که نرخ تورم کالاهای اساسی بالا می رود و آثار منفی این موضوع را از اردیبهشت ماه سال گذشته تاکنون دیده ایم.

انصاری با اشاره به نزدیک تر شدن نرخ ارز در سامانه نیما و بازار آزاد در هفته های اخیر خاطرنشان کرد: رییس کل بانک مرکزی امیدوار است که نرخ ارز در سامانه نیما به تدریج به نرخ بازار نزدیک شود و به این ترتیب آثار منفی که از فاصله موجود بین نرخ سامانه نیما و بازار وجود داشت، کاسته شود.

وی تصریح کرد که فاصله زیاد بین نرخ سامانه نیما و نرخ ارز در بازار آزاد در ماه های گذشته به صادرات، جذب ارز و بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور لطمه زد. انصاری در عین حال درباره روند نزولی نرخ ارز در بازار طی هفته های گذشته و نزدیک شدن آن به نرخ نیمایی گفت: کاهش فاصله بین نرخ بازار آزاد و نیما، میزان خسارت صادرکنندگان را کاهش خواهد داد و در نتیجه میزان ارز حاصل از صادراتی که به کشور بازخواهد گشت را افزایش می دهد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.