مدل کسب و کار بیمه سامان تغییر می کند

با توجه به وقوع انقلاب صنعتی چهارم در دنیا؛

مدل کسب و کار بیمه سامان تغییر می کند

مدير عامل بيمه سامان گفت: هدف شركت این است که با وقوع انقلاب صنعتي چهارم در دنیا مدل كسب وكار خود را تغيير داده و در اين اكو سيستم به سمت ديجيتال حركت كند.

 

به گزارش ديوان اقتصاد، احمد رضا ضرابيه با اشاره به اين كه بخش عظيمي از كشور را قشر جوان و تحصيل كرده تشكيل مي دهد افزود: بهترين موقعيت در انقلاب صنعتي چهارم استفاده از اين موج ايجاد شده در كسب و كارهای جديد به صورت استارتاپ ها،دانش بنيان براي توسعه صنعت بيمه كشور و رساندن ضريب نفوذ بيمه از ٢.٣ به ٧در صد  مي باشد.

ضرابيه تصريح كرد:همچنين معتقد هستم براي ايجاد توسعه با استفاده از فناوري به اصلي ترين مخاطبان بستر همانند نمايندگان ،كارگزاران و عوامل فروش نياز داريم.به گفته وي يونيك محصول جديدي است كه براي نخستين بار در كشور عرضه شده كه بيمه گذاران علاوه بر دريافت پوششهاي بيمه اي ميتوانند در بخش سرمايه گذاري هم از ان استفاده كنند.

ضرابيه با اشاره به اين كه از سال ٩١ طبق مقررات آئين نامه بيمه از سطح يك توانگري برخوردار بوديم گفت :با توجه به این که شرکت به برنامه ریزی بلند مدت اعتقاد دارد در نظر دارد تا سطح توانگری خود را تا سال ۱۴۰۰ به ۱۸۰ درصد برساند.

وي اضافه كرد: بيمه سامان به ازای هر سهم ١٠٠ريال سود بين سهامداران تقسيم كرد و مطابق مصوبه هيات مديره در مجمع قرار شد تا سرمايه شركت از ١٥٠ ميليارد تومان به ٢٥٠ ميليارد تومان از محل مطالبات  آورده نقدی و سود انباشنه افزايش يابد.

مدیرعامل بیمه سامان همچنین از بررسی یک میلیون و ٢٨٠ هزار پرونده خسارت طی سال گذشته در این شرکت و پرداخت ٤٥٠ میلیارد تومان خسارت خبر داد و اظهار داشت: توانگری مالی بیمه سامان در سال ٩٦، معادل ١٣٢ درصد و سطح یک بود که در سال گذشته موفق شدیم در سطح یک باقی بمانیم.

وی سود هر سهم بیمه سامان را ٣١٧ ریال و سود پرداختی به هر سهم را ١٠٠ ریال اعلام کرد که در روز مجمع به حساب صاحبان سهام واریز شده است.

مدیرعامل بیمه سامان بازار هدف این شرکت را طراحی محصول منطبق با نیازهای خانوارهای ایرانی عنوان کرد و گفت: می‌خواهیم علاوه بر بیمه‌ها زندگی و عمر و سرمایه گذاری، ریسک‌های منازل مسکونی و حتی موبایل و تبلت و درمان خانوارها را تحت پوشش قرار دهیم.

مدیرعامل بیمه سامان ضریب نفوذ بیمه در کشور را ٢.٣ درصد عنوان کرد و با اشاره به هدفگذاری رسیدن ضریب نفوذ بیمه به ٧ درصد در پایان برنامه ششم توسعه، گفت: صنعت بیمه در سال بیش از ٢٠ درصد رشد دارد ولی برای رسیدن به رقم ٧ درصدی نیاز به میان بر داریم که از نظر ما این میان بر حمایت و توسعه استارتآپ هاست.

وی با بیان آماده هستیم از قالب یک شرکت به شکل پلتفرم تغییر کنیم، تصریح کرد: کارخانه نوآوری پلنت را با همین هدف ایجاد کردیم که یک شتاب دهنده در حوزه استارتآپ هاست. صنعت بیمه برای بقای خود چاره ای به جز حرکت در مسیر دیجیتالی شدن ندارد.

ضرابیه اعلام کرد که مجوز جدیدی از بیمه مرکزی برای یک محصول جدید گرفته ایم که براساس آن دارندگان بیمه های عمر و سرمایه گذاری می‌توانند به طور شفاف علاوه بر پوشش‌های بیمه ای، گزینه‌های شفافی برای سرمایه گذاری پیدا کنند.

وی توضیح داد که بیمه گذاران حق دارند بدانند که سرمایه آنها با چه نرخی و در کجا سرمایه گذاری شده است.

ضرابیه خاطرنشان کرد: شرکت های بیمه انتخاب خوبی برای سهامداران برای هستند. شاید بازدهی این صنعت نسبت به سایر صنایع پایین‌تر باشد اما باید توجه داشت که مدیران بیمه ای روزانه در حال پوشش ریسک هستند و مدیریت ریسک می‌کنند. سرمایه گذاری در صنعت بیمه کم ریسک است.

ضرابیه در ادامه در پاسخ به سوالی درباره فعالیت شرکت پلنت گفت: این شرکت ظرفیت پذیرش ١٠٠ استارتآپ را دارد و در حال حاضر ١٢ استارتآپ در آن فعال هستند.

مدیرعامل بیمه سامان اظهار داشت: برخی از این شرکت ها در زمینه بهداشت و درمان (شمارش ضربان قلب، تعداد گام های فرد طی روز و ...)، بازدید اولیه بیمه بدنه خودرو و صدور برخط بیمه ثالث و ... فعال هستند.

وی سامانه سنهاب بیمه مرکزی را یک شاهکار توصیف کرد و افزود: سنهاب حتی در مقایسه با سامانه های مشابه در کشورهای پیشرفته بسیار بهتر است و به ما در ارائه و تدوین تحلیل های درست کمک شایانی می‌کند.

ضرابیه همچنین اعلام کرد که بیمه سامان جزو آن دسته از شرکت هایی که برای شرکت خودروسازی سایپا بیمه نامه خودروهای صفر کیلومتر صادر می‌کردند، نبوده و طلبی از این شرکت ندارد.

 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.