مراحل پایانی بررسی لایحه عرضه سهام عدالت در بورس

مراحل پایانی بررسی لایحه عرضه سهام عدالت در بورس

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: پیش نویس عرضه سهام عدالت به بورس از یک سال و نیم گذشته در مجلس در حال بررسی است که به نظر می‌رسد پیگیری‌های مربوط به آن در حال طی کردن روزهای پایانی خود است.

به گزارش دیوان اقتصاد،«عبدالله پوری‌حسینی»در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به آخرین اقدامات صورت گرفته در راستای خرید و فروش سهام عدالت در بازار سرمایه افزود: آخرین اقدامی که از سوی سازمان خصوصی‌سازی برای ورود سهام عدالت به بورس انجام شد مربوط به چهار سال گذشته است، در این زمینه پیش‌نویس لایحه تهیه و بعد از ارائه اصلاحات لازم، تائید آن را از وزارت اقتصاد و دارایی کسب کردیم که در آخر پیش‌نویس مذکور در اختیار هیات وزیران قرار گرفت.

وی ادامه داد: ساز و کار تصویب پیش‌نویس لایحه بر عهده دولت و بعد از آن در اختیار مجلس است، بنابراین نباید اقدام خاصی از جانب ما صورت گیرد.

پوری حسینی با بیان اینکه ما در حال همکاری با دولت و مجلس برای به سرانجام رساندن این پیش نویس هستیم، گفت: این پیش نویس از یک سال و نیم گذشته در مجلس در حال بررسی است که به نظر می رسد بررسی و پیگیری های مربوط به آن در حال طی کردن روزهای پایانی خود است.

رئیس سازمان خصوصی سازی اظهار داشت: امیدواریم با تصویب پیش‌نویس ارائه شده، اشکالات مربوط به وضع موجود برطرف و دیگر مشمولین از شرایط حاضر اذیت نشوند.

وی با بیان اینکه ما از همان ابتدا به دنبال ایجاد یک واسطه بین شرکت های سرمایه‌پذیر و مشمولین سهام عدالت بودیم، گفت: امکان اعطای سهام به صورت مستقیم از سوی شرکت های سرمایه پذیر به ۴۹ میلیون نفر وجود ندارد و اجرای چنین اقدامی عواقب نامطلوبی را با خود به همراه خواهد داشت.

رئیس سازمان خصوصی سازی با تاکید بر اینکه از سال ۸۴ تا کنون در حال بحث و مذاکره برای تعیین واسطه مابین شرکت های سرمایه پذیر و مشمولین سهام عدالت هستیم، گفت: از نظر ما صندوق قابل معامله در بورس بهترین گزینه برای این اقدام است و غیر از آن باقی گزینه ها از ایراداتی برخوردارند که نمی توانند چندان در این کار موفق باشند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.