شرکت های آب و فاضلاب امسال یکپارچه می‌شوند

وزیر نیرو:

شرکت های آب و فاضلاب امسال یکپارچه می‌شوند

شنبه, ژولیه 20, 2019 - 16:24 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

وزیر نیرو با اشاره به برنامه ادغام شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی، گفت: امید است که تابستان امسال یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب کشور محقق شود.

به گزارش دیوان اقتصاد، رضا اردکانیان روز شنبه در نشست شورای معاونان آب و فاضلاب کشور طی ارتباط ویدیو کنفرانسی با مدیران عامل شرکت‌های آب و فاضلاب استان‌ها افزود: فعالیت‌های خوبی در این زمینه انجام شده و برنامه در مراحل نهایی است.

ماموریت شرکت‌های آب و فاضلاب باید بازنگری شود

وی با تاکید بر اینکه ماموریت‌های شرکت‌های آب و فاضلاب پس از سه دهه فعالیت بایستی متناسب با اهداف و نیازهای پیش‌رو بازنگری شوند، گفت: شرکت آبفا بایستی در طرح‌های اجرایی نقش نظارتی داشته باشد و فعالیت‌ها را برون سپاری کند.

اردکانیان ادامه داد: تحقق این مهم نیازمند تمرکززدایی و بارگذاری بیشتر فعالیت‌ها بر عهده مدیریت‌های استانی است و استان‌ها باید اختیارات بیشتری را بر عهده بگیرند.
وزیر نیرو خواستار اتخاذ اقدام های جدی برای ارتقای کیفیت منابع انسانی شد و افزود: بایستی نیروهای مناسب را شناسایی و عرصه را برای حضور آن‌ها فراهم کرد. برنامه وزارت نیرو برای انتخاب مدیران از طریق اعلام فراخوان عمومی اقدامی نمادین است و بایستی این گفتمان توسعه یابد تا به یک حرکت تبدیل شود.
وی خاطرنشان کرد: شفافیت هر چه بیشتر سیستم موجب خواهد شد تا آسان‌تر به اهداف نهایی دست پیدا کنیم. تحقق این مهم دشوار است و نباید اجازه دهیم دشوارتر از این شود. بنابراین تا جایی که ممکن است بایداطلاعات فعالیت‌های خود و همچنین درآمدها و هزینه‌ها را منتشر کرد.

اردکانیان با اشاره به نقش وزارت نیرو به عنوان مسئول کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری با چند کشور منطقه، گفت: استفاده از ظرفیت منابع انسانی صنعت آب و فاضلاب یکی از زمینه‌های مناسبی است که در بازار کشورهای مانند تاجیکستان، ارمنستان، افغانستان و عراق به خوبی می‌توان از آن استفاده کرد.

سهم ۵ هزار نفری اشتغال بانوان در صنعت آب و فاضلاب کشور
وزیر نیرو با اشاره به اهمیت استفاده از بانوان در سطح مدیریتی صنعت آب و فاضلاب، گفت: نباید جنسیت و قومیت در شایستگی برای احراز مسئولیت تأثیر داشته باشد؛ در حال حاضر سهم اشتغال بانوان در صنعت آب و فاضلاب به حدود پنج هزار نفر رسیده است و مقرر شده تا از بانوان در پست‌های مدیریتی استفاده جدی‌تر شود.
اردکانیان به نقش آموزش برای توانمندسازی مدیران آینده صنعت آب و فاضلاب اشاره کرد و گفت: برای توانمندسازی مدیران آینده باید ساز و کار مشخص و مدونی در پیش گرفته شود. دانش مدیریت روزآمد باید در قالب دوره‌های آموزشی خاص به آن‌ها ارائه شود و سپری کردن این دوره‌ها شرط تصدی مسئولیت باشد.
وی تاکید کرد: سلامت محیط کاری و سلامت اداری و مالی امر بسیار مهمی است و اگر حساسیت لازم در این زمینه وجود نداشته باشد بخش عمده‌ای از تلاش‌های مجموعه از بین می‌رود. بنابراین ستاد شرکت مهندسی آب فاضلاب، مدیران عامل و اعضای هیات مدیره در استان‌ها بایستی حساسیت بیشتری به این مسائل داشته باشند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.