تصویب کلیات طرح دو فوریتی الزام بانک‌ها به حذف سود و جریمه مضاعف

تصویب کلیات طرح دو فوریتی الزام بانک‌ها به حذف سود و جریمه مضاعف

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در تشریح نشست کمیسیون متبوع خود از تصویب کلیات و جزییات طرح دو فوریتی الزام بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی به حذف سود و جریمه مضاعف از بدهی تسهیلات گیرندگان خبر داد.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از خانه ملت، محمدحسین حسین زاده بحرینی رییس کمیته پولی و بانکی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست دیروز کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: در نشست امروز طرح دو فوریتی الزام بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی به حذف سود و جریمه مضاعف از بدهی تسهیلات گیرندگان مورد بررسی قرار گرفت و کلیات و جزییات آن به تصویب رسید.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مزایای این طرح برای تولیدکنندگان، افزود: رافت و پشتیبانی نظام بانکی نسبت به واحدهای تولید و مردم کاملا آشکار می شود، چراکه بانک باید پشتیبان توسعه کشور و واحدهای تولید باشد.

بانک باید برای رفع نیازهای ضروری مردم کار کند

وی با اشاره به اینکه بانک باید برای رفع نیازهای ضروری مردم کار کند، ادامه داد: برخی بانک ها کمتر با این رویکرد کار کرده اند، اما طرح دو فوریتی الزام بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی به حذف سود و جریمه مضاعف از بدهی تسهیلات گیرندگان که با موافقت خود بانک ها تهیه شده آنها را در همان ریل قرار می دهد.
حسین زاده بحرینی تاکید کرد: بانک ها با اجرای این قانون باید به بانک هایی تبدیل شوند که با مردم بیشتر مدارا کنند و هوای تولید و تولیدکننده را بیشتر داشته باشند. رییس کمیته پولی و بانکی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه طرح الزام بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی به حذف سود و جریمه مضاعف از بدهی تسهیلات گیرندگان دارایی های منجمد بانک ها را آزاد می کند، تصریح کرد: به بانک ها این فرصت و فضا داده می شود که پس از این با دست بازتر به واحدهای تولیدی و نیازمندان تسهیلات ارائه دهند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.