امکان انتقال صنف به شهرک‌های تخصصی طلا و جواهر وجود ندارد

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف:

امکان انتقال صنف به شهرک‌های تخصصی طلا و جواهر وجود ندارد

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف اظهار داشت: تاسیس این شهرک‌ها قطعا موجب ایجاد پایانه‌های صادراتی مخصوص نیز خواهد شد که می‌تواند صادرات را تسهیل کند اما این یک بحث ایده‌آلی است که نیازمند فراهم کردن زیرساخت‌های استقرار واحدها و فرهنگ‌سازی در میان قشر طلاساز است.

 

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایلنا، عباس هاشمی مدیرکل صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت، خبر از پیشنهاد ایجاد شهرک‌های تخصصی طلا و جواهر به منظور تجمیع تولید و تمرکز بر صادرات این محصول به شرکت شهرک‌ها و صنایع کوچک داده است. به گفته وی این پیشنهاد پس از بررسی برای تصویب به دولت ارائه خواهدشد.

محمد کشتی‌آرای در مورد ایجاد این شهرک‌ها گفت: در حال حاضر امکان انتقال صنف به این شهرک‌ها وجود ندارد چون واحدهای طلاسازی سطح کشور با ظرفیت پایین فعالیت می‌کنند  و به عنوان واحدهای کوچک صنعتی محسوب می‌شوند، از همین روی حجم فیزیکی بالایی را اشغال نمی‌کنند که به شهرک‌ها منتقل شوند.

وی ادامه داد: همچنین موضوع امنیت واحدهای طلاسازی و طلافروشی نیز مطرح است که همیشه دغدغه این صنف بوده است بطوریکه سعی کرده‌اند در محدوده بازار و مراکز توزیع فعالیت کنند. همچنین به دلیل آلایندگی پایین این واحدها هیچگاه مورد اعتراض شهرداری نیز نشده است. بنابراین نفوذ امنیتی و حفاظتی نیروی انتظامی روی این شهرک‌ها نیز بسیار مهم است.

این کارشناس بازار طلا و سکه در  مورد تاثیر ایجاد این شهرک‌ها بر صادرات تولیدکنندگان این صنف گفت: تاسیس این شهرک‌ها قطعا موجب ایجاد پایانه‌های صادراتی مخصوص نیز خواهد شد که می‌تواند صادرات را تسهیل کند اما این یک بحث ایده‌آلی است که نیازمند فراهم‌کردن زیرساخت‌های استقرار واحدها و فرهنگ‌سازی در میان قشر طلاساز است.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف در مورد آخرین نرخ انواع سکه و طلا در صبح امروز، بیست و دوم تیر ماه، گفت: در  حال حاضر قیمت اونس جهانی ۱۵۲۳ دلار است، همچنین نرخ هر قطعه سکه طرح جدید با افزایش ۵۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته به ۴ میلیون و ۲۳۵ هزار تومان رسیده است. قیمت هر قطعه سکه تمام طرح قدیم ۴ میلیون و ۱۱۰ هزار تومان، نیم سکه ۲ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و۴۳۰ هزار تومان و سکه‌های گرمی نیز ۹۸۰ هزار تومان است.

به گفته وی؛ نرخ هر مثقال طلا یک میلیون و ۸۲۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با افزایش ۶ هزار تومانی، ۴۲۰ هزار تومان  است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.