آغاز بازگشت حجاج از ۲۵ مرداد

آغاز بازگشت حجاج از ۲۵ مرداد

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به اینکه حجاج ایرانی از ۲۵ مرداد به کشور بازمی‌گردند، گفت: اولین پرواز بازگشت با ۲۵۶ حاجی در فرودگاه ساری به زمین خواهد نشست.

به گزارش دیوان اقتصاد,حشمت‌الله قربانی در گفتگو با مهر گفت: پروازهای بازگشت حجاج از ۲۵ مرداد تا ۱۷ شهریور انجام خواهد شد و با انجام ۳۶۴ پرواز توسط ایران ایر بیش از ۸۸۵۰۰ حاجی به کشور بازخواهند گشت.

وی با بیان اینکه در پروازهای بازگشت نیز مانند پروازهای رفت، ۱۹ فرودگاه به خدمت‌رسانی می‌پردازند، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده فرودگاه امام خمینی (ره) میزبان ۹۸ پرواز، مشهد ۴۶ پرواز، اصفهان ۳۲ پرواز، تبریز ۲۰ پرواز، همدان ۱۹ پرواز، اهواز ۱۸ پرواز، ساری ۱۷ پرواز، گرگان و یزد هر یک ۱۶ پرواز، شیراز و کرمان هر یک ۱۵ پرواز، ارومیه ۱۳ پرواز، بیرجند ۱۰ پرواز، زاهدان هفت پرواز، زنجان شش پرواز، کرمانشاه و بندرعباس هر یک پنج پرواز، بوشهر چهار پرواز و رشت دو پرواز خواهند بود.

وی در مورد اولین روز از پروازهای بازگشت گفت: در این روز سه فرودگاه ساری با پنج پرواز، فرودگاه یزد با پنج پرواز و فرودگاه زنجان با دو پرواز میزبان پروازهای بازگشت هستند.

قربانی با بیان اینکه همچون پروازهای رفت در عملیات بازگشت نیز تمهیدات لازم دیده شده است، گفت: هماهنگی‌های لازم میان فرودگاه‌ها و دست‌اندرکاران عملیات حج مانند ایران ایر، سازمان حج و زیارت استان‌ها، پلیس، گذرنامه و گمرک انجام شده است و همه در جهت تسهیل امور و آرامش حجاج تلاش خواهیم کرد.

وی در مورد پیش‌بینی میزان تأخیرات احتمالی در پروازهای بازگشت گفت: در عملیات رفت، چند روز جلوتر بارها تحویل گرفته و کارت‌های پرواز از قبل صادر می‌ شود اما در عملیات بازگشت چنین امکانی وجود ندارد و از طرفی هم در پروازهای بازگشت معمولا میزان بار حجاج بیشتر از عملیات رفت است و فرآیند کنترل و تحویل آنها زمان‌بر می‌شود، بنابراین احتمال بروز تأخیر در پروازهای بازگشت بیشتر است، البته تمام تلاش خود را می‌کنیم که این تأخیرات به حداقل ممکن برسند.

قربانی ادامه داد: با توجه به اینکه پروازهای بازگشت با فشردگی زمانی بیشتری انجام می‌شود امکان دارد با بروز تأخیر، حتی دو پرواز به طور همزمان به یک فرودگاه برسند که در این مواقع به خصوص در فرودگاه‌هایی که محدودیت‌های در آنها وجود دارد، نیاز به وجود یک هماهنگی و مدیریت خوب میان ایران ایر، مدیریت اپرون، مدیریت هندلینگ و ایمنی است که با انجام هماهنگی‌ها این آمادگی وجود دارد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.