آمادگی بورس کالا برای عرضه سیب، کشمش و خرما

آمادگی بورس کالا برای عرضه سیب، کشمش و خرما

رئیس سازمان بورس با اشاره به محصولاتی که می‌توانند در بورس کالا عرضه شوند، گفت: اولویت ما در بورس کالا روی کالاهایی از قبیل کشمش و خرماست. البته برای عرضه سیب در بورس هیچ مانعی وجود ندارد.

 

به گزارش دیوان اقتصاد،شاپور محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به اینکه آیا محصولات باغی همچون سیب در بورس کالا عرضه خواهد شد؟ اظهار کرد: بازار سرمایه و بورس کالا این آمادگی و ظرفیت عرضه محصولات باغی را دارند، چراکه کلیه محصولات کشاورزی که همگن و قابل داد و ستد باشند را می‌توانیم در بازار سرمایه عرضه و کشف قیمت کنیم. البته اولویت ما در بورس کالا روی محصولاتی از قبیل کشمش و خرماست. البته برای عرضه سیب در بورس نیز هیچ مانعی وجود ندارد.

وی درباره تقدیر رئیس جمهور از سازمان بورس نیز گفت: با توجه به تحولات متعدد بین‌المللی و داخلی در حوزه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی و فراز و نشیب‌های بازارها، خوشبختانه بازار سرمایه توانسته است تصویری با ثبات از خود ارائه دهد.

محمدی ادامه داد: البته بخش اعظم این نتیجه به حضور افراد متخصص و متعهد در بازار سرمایه و همچنین فعالان بازار و سرمایه‌گذارانی برمی‌گردد که عمدتا از تحصیلات بالا و تجربیات خوبی برخوردارند. ضمن اینکه فرهنگ سرمایه‌گذاری در فعالان بازار سرمایه ارتقا یافته و افراد، غالبا عادت به تحلیل و کسب درآمد از راه تحلیل کرده‌اند و طبیعتا همه اینها به ثبات بازار کمک کرده است.

دبیر شورای عالی بورس افزود: طبیعتا سازمان بورس و ارکان بازار سرمایه شأنی جز خدمت‌گذاری برای خود قائل نیستند و تلاش می‌کنند که بازار سرمایه از آرامش و قواعد خوبی برای هدایت و راهبری برخوردار باشد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.