۳۵۰ مرکز دیجیتال در روستاها فعال است

۳۵۰ مرکز دیجیتال در روستاها فعال است

مدیر توسعه مراکز فرهنگی دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ایجاد ۳۵۰ مرکز فرهنگی دیجیتال در روستاها و مناطق عشایری طی سالهای گذشته اشتغال پایدار و رونق روستاها شکل گرفته است.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایرنا،«علی خدابخشی» درحاشیه چهارمین نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر که در محل نمایشگاه های بین المللی تهران درحال برگزاری است، به خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهار داشت: طرح کلان شبکه ملی فرهنگ با رویکرد گسترش سواد دیجیتال و فرهنگ اسلامی ایرانی در سال ۸۹ با بودجه

معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و اجرای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کلید خورد که در دولت های یازدهم و دوازدهم عملیاتی شد.

وی افزود: براساس این طرح بالغ بر ۳۵۰ مرکز فرهنگی دیجیتال در کشور راه اندازی شد که بخش عمده این مراکز در روستاها و مناطق عشایری ایجاد شده است.

خدابخشی تصریح کرد: اکنون برخی روستاهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، نقاط محروم جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و جزیره ابوموسی به این مراکز فرهنگی دیجیتال مجهز شده اند.

وی اضافه کرد: مراکز فنی دیجیتال شامل بازی ها، کلاس های آموزشی، خدمات دولت الکترونیک به روستاییان و عشایر است.

به گفته مدیر توسعه مراکز فرهنگی دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اکنون طرح های تور دیجیتال سیار، مجتمع فرهنگی دیجیتال، خانه دیجیتال، برگزاری دوره مسابقات جام دیجیتال، مسابقات کتابخانی دیجیتال در روستاها و مناطق عشایری استان های مختلف به شکل رایگان ارایه می شود.

وی معتقد است : ایجاد مراکز دیجیتال، موجب آشنایی روستاییان و عشایر با استارتاپ ها، کسب وکارهای نو و شرکت های دانش بنیان شده که در نهایت اشتغالزایی پایدار را به همراه خواهد داشت.

چهارمین نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر روز گذشته با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری افتتاح شد.

این نمایشگاه با هدف آشنایی مردم به ویژه جامعه شهری، تولیدکنندگان و مصرف کنندگان، سرمایه گذاران، اصناف و تجار برپا شده است و هر استان ایده های جدید و خلاقیت ها، توسعه فناوری های نوین و پروژه های دانش بنیان که در روستاها در مسیر توسعه پایدار روستایی انجام شده به نمایش گذاشته است.
همچنین فضایی نمادین و ایل نمادین با مشخصه های روستایی و چادرهای عشایری اقوام و اقلیم های مختلف ایران و نحوه زندگی آنها در نمایشگاه فضا سازی شده است و علاوه براین در بخش بین الملل آن نیز به معرفی فعالیت های روستاهای کشورهای مختلف پرداخته شده است.
این نمایشگاه در ۱۴ سرفصل با رویکرد طرح ها و پروژه های موفق تولیدی و اشتغالزا، بازاریابی و تجاری سازی تولیدات روستایی، سالن کسب و کارهای آینده روستا، ایل نمادین، موسسه های مالی و نهادهای عمومی غیردولتی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل، خیرین، خیریه ها و گروه‌های جهادی، معرفی اجرای زنده بازی های بومی و محلی، دهکده جهانی، کودک و روستا، سالن اجرای مراسم، سفره خانه و چایخانه سنتی، از بخش های این نمایشگاه است.
چهارمین نمایشگاه توانمندی روستاییان و عشایر با شعار روستای ایرانی_ کالای ایرانی در سال رونق تولید با مشارکت استانداری های سراسرکشور و توجه به اقتصاد مقاومتی در ۱۰ سالن نمایشگاه بین المللی تهران به وسعت ۲۶ هزار متر مربع و ۱۴ هزار متر مربع فضای باز از ۲۴ تا ۲۷ مرداد آماده بازدید علاقمندان است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.