واگذاری 1420 میلیاردریال سهم به بخش خصوصی در15سال

رییس کل سازمان خصوصی سازی:

واگذاری 1420 میلیاردریال سهم به بخش خصوصی در15سال

دوشنبه, اوت 29, 2016 - 13:16 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

رییس کل سازمان خصوصی سازی گفت: واگذاری های انجام شده در طول 15 سال گذشته در این سازمان در مجموع به ارزش یک تریلیون و 420 میلیارد ریال بوده که 300 میلیارد ریال آن در قالب واگذاری به عموم مردم، 300 میلیارد ریال در قالب رد دیون و 300 میلیارد ریال دیگر در قالب سهام عدالت بوده است.

 

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایرنا، «میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی» در نشست خبری به مناسبت هفته دولت افزود: از ابتدای تاسیس سازمان خصوصی سازی در خرداد ماه سال 1380 تا به امروز، نزدیک به یک هزار و 111شرکت در لیست واگذاری ها به بخش خصوصی قرار گرفته اند.

به گفته این مقام مسوول، تا امروز حدود 49 درصد این شرکت ها واگذار شده اند، دولت در 11 درصد موارد به دنبال واگذاری نیست و 11 درصد دیگر نیز از لیست واگذاری خارج شده اند.

پوری حسینی خاطرنشان کرد: در 29 درصد باقی مانده، 115 شرکت قابلیت واگذاری ندارند و به احتمال زیاد، آنها نیز از لیست خارج می شوند، اما 20 شرکت امسال در دستور کار واگذاری قرار دارند.

وی تصریح کرد: واگذاری های انجام شده در طول 15 سال گذشته در مجموع به ارزش یک تریلیون و 420 میلیارد ریال بوده که 300 میلیارد ریال آن در قالب واگذاری به عموم مردم (اعم از مزایده، سهام تدریجی و سهام ترجیحی)، 300 میلیارد ریال در قالب رد دیون و 300 میلیارد ریال دیگر در قالب سهام عدالت بوده است.

رییس کل سازمان خصوصی سازی با بیان این که در سه سال گذشته از نظر برگزاری مزایده ها، کار بسیار بزرگی در این سازمان انجام شده است، ادامه داد: تا پایان سال 1394 تعداد 49 میلیون و 132 هزار و 251 نفر در سهام عدالت ثبت نام شدند و از ابتدای امسال، دیگر مجوزی برای ثبت نام نداشتیم.

پوری حسینی گفت: هم اینک 60 شرکت سرمایه پذیر داریم که تا امروز 49 مورد آنها قیمتگذاری شده اند و سهامشان به مشمولان تخصیص یافته است.

وی اضافه کرد: حدود 110 هزار میلیارد ریال متعلق به 11 شرکت باقی مانده است که البته برخی از آنها وضعیت نامطلوبی داشته و سودی ندارند و یا زیان انباشته دارند که از جمله آنها می توان به پالایشگاه نفت آبادان، شرکت های خدمات بازرگانی و هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی بیان داشت: در مقابل، 300 هزار میلیارد ریال سهام شرکت ها برای سهام عدالت قیمت گذاری شده که البته در بین آنها نیز برخی شرکت های کم بازده، کم سود ده و زیان ده (مانند شرکت دخانیات) نیز وجود دارند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.