رفع مشکل چک برگشتی واحدهای تولیدی با ابلاغ آیین نامه جدید

رفع مشکل چک برگشتی واحدهای تولیدی با ابلاغ آیین نامه جدید

رئیس کل بانک مرکزی گفت: آیین نامه قانون چک که در روز‌های آینده ابلاغ می‌شود، به منظور حمایت از بنگاه‌ها با پرسنل ۱۰۰ نفر و بالاتر است و امیدواریم با این آئین نامه مشکل برخی واحد‌های تولیدی در زمینه چک برگشتی رفع شود.

به گزارش دیوان اقتصاد، عبدالناصر همتی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان در جمع مدیران واحد‌های تولیدی و صنعتی گفت: برای مدیریت نقدینگی و هدایت آن به تولید، باید وزارتخانه‌های مربوطه خصوصا صمت با شناسایی واحد‌های تولیدی فعال و مولد همکاری لازم را با بانک مرکزی و شبکه بانکی برای تأمین نقدینگی آن‌ها داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه به دلیل تحریم‌ها شرایط کشور ویژه است، افزود: تلاش بانک مرکزی حل مشکلات واحد‌های تولیدی از طریق نقدینگی موجود در جامعه است، ضمن آنکه این بانک درصدد است که منابع بانکی هر استان تاحد ممکن در همان استان هزینه شود.
رئیس کل بانک مرکزی در خصوص اقدامات بانک مرکزی در جهت حمایت از تولید به تصویب آیین نامه قانون جدید چک در دولت اشاره کرد و گفت: آیین نامه قانون چک که در روز‌های آینده ابلاغ می‌شود، به منظور حمایت از بنگاه‌های با پرسنل 100 نفر و بالاتر است و امیدواریم با این آئین نامه مشکل برخی واحد‌های تولیدی در زمینه چک برگشتی با واگذاری اختیار تصمیم به شورای تأمین استانها، رفع شود.
همتی همچنین به سایر اقدامات حمایتی این بانک از واحد‌های تولیدی پرداخت و افزود: علاوه بر قانون چک، تمدید ضمانت نامه‌های بانکی و تامین نقدینگی بنگاه‌های اقتصادی از دیگر اقدامات حمایتی بانک مرکزی از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی است.
وی اضافه کرد: حل مشکلات خودروسازان استان که موجب اشتغال تعداد زیادی از جوانان استان شده است، بسیار برای بانک مرکزی حائز اهمیت است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.