کنترل موفق مطالبات غیرجاری در بانک صادرات ایران

کنترل موفق مطالبات غیرجاری در بانک صادرات ایران

در حالی که افزایش مطالبات غیرجاری به یکی از چالش‌های نظام بانکی تبدیل شده، بانک صادرات ایران توانسته این پدیده را به شکل مطلوبی کنترل کند.

به گزارش دیوان اقتصاد و به نقل از خرد و کلان، در شرایط اقتصادی کنونی، جلوگیری از افزایش مطالبات معوق بانک‌ها در کنار عمل به تعهدات مربوط به پرداخت تسهیلات، مطلوبیت ویژه‌ای دارد، به طوری که می‌توان از آن به عنوان یک کار بزرگ یاد کرد.
اطلاعات مالی بانک صادرات ایران طی سه سال گذشته نشان می‌دهد نسبت خالص تسهیلات غیرجاری به مجموع تسهیلات (NPL) در این بانک روی عدد 0/1 باقی مانده است.
در حالی که شاخص تورم در کشور افزایشی بوده و روند پرداخت تسهیلات نیز ادامه دارد، نگهداری نسبت خالص تسهیلات غیرجاری به مجموع تسهیلات در یک محدوده مشخص را می‌توان بسیار مطلوب ارزیابی کرد.
از سوی دیگر، نسبت خالص تسهیلات به مانده سپرده‌ها نیز در این بانک طی سه سال گذشته تثبیت شده است، به طوری که همزمان با افزایش میزان سپرده‌ها، میزان تسهیلات پرداختی نیز افزایش یافته است.
این روند نشان می‌دهد بانک به وظیفه ذاتی خود مبنی بر دریافت منابع از یک سود و پرداخت آنها به شکل تسهیلات از سوی دیگر به خوبی عمل کرده است.
آن‌طور که داده‌های موجود نشان می‌دهد بانک صادرات ایران در سال ۱۳۹۷ معادل ۲۸ درصد بیش از سال ۱۳۹۶ و در سال ۱۳۹۶ معادل ۱۴ درصد بیش از سال ۱۳۹۵ تسهیلات پرداخت کرده است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.