امکان کاهش هزینه‌های دولت وجود ندارد

امکان کاهش هزینه‌های دولت وجود ندارد

دوشنبه, سپتامبر 16, 2019 - 09:45 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

وزیر اقتصاد و دارایی درباره کاهش وابستگی بودجه به نفت گفت: برای این‌که از لحاظ ساختاری نفت را از بودجه جدا کنیم یا باید هزینه‌ها را کمتر کنیم که امکان این کار وجود ندارد یا اینکه درآمدهای مالیاتی و یا سایر درآمدهای دیگر را افزایش دهیم که این امر هم نیازمند کارهای کارشناسی دقیق است

به گزارش دیوان اقتصاد,فرهاد دژپسند در گفت‌وگو با ایلنا، درباره این که وی چندی پیش از وابستگی بودجه و اقتصاد کشور بعد از گذشت ۳ دهه از جنگ انتقاد کرده است، گفت: این که ما نتوانسته‌ایم نفت را از بودجه جدا کنیم دارای دو بخش است که باید حتما در آن‌ها بازنگری داشته باشیم.
وزیر اقتصاد و دارایی ادامه داد: بخش اول این است که از لحاظ ساختاری این امکان برای ما فراهم نشده است تا بتوانیم نفت را از بودجه جدا کنیم.
وی تاکید کرد: برای این که از لحاظ ساختاری نفت را از بودجه جدا کنیم یا باید هزینه‌ها را کمتر کنیم که امکان این کار وجود ندارد یا این که درآمدهای مالیاتی و یا سایر درآمدهای دیگر را افزایش دهیم که این امر هم نیازمند کارهای کارشناسی دقیق است تا پاسخ مطلوب دریافت کنیم.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر برای این که نفت را از بودجه جدا کنیم، سایر درآمدهای خود را افزایش داده‌ایم تا به بودجه بدون نفت برسیم.
وزیر اقتصاد و دارایی درباره این که این روزها شاهد کاهش و تقریبا ثبات قیمت ارز هستیم آیا امکان تک نرخی شدن ارز وجود دارد، گفت: در حال حاضر فاصله بین ارز نیما و سنا بسیار کم است اما امکان دارد یکسری اقدامات کارشناسی نشده باعث شود شرایط به گونه‌ دیگری رقم بخورد.
وی با اشاره به نرخ ارز دولتی گفت: در اول سال تصمیم گرفته شد نرخ ارز دولتی ۴ هزار و ۲۰۰ تومان باشد که این امر به صورت منظم مدیریت می‌شود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.