جهش سوم پتروشیمی به ارزش 37 میلیارد دلار آغاز می‌شود

جهش سوم پتروشیمی به ارزش 37 میلیارد دلار آغاز می‌شود

دوشنبه, سپتامبر 16, 2019 - 14:11 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

وزیر نفت با اشاره به اینکه جهش دوم در بخش پتروشیمی در حال به پایان رسیدن است و جهش سوم شروع شده است، گفت: در بخش پتروشیمی در جهش دوم، 100 میلیون تن محصولات پتروشیمی به ارزش 25 میلیارد دلار تولید می‌شود.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از فارس، بیژن نامدار زنگنه در حاشیه جلسه دولت با اشاره به اینکه با سرمایه‌گذاری‌های بالای 6 میلیارد دلار علاوه بر حل کردن مشکلات زیست‌محیطی، این سرمایه‌گذاری‌ها به ثروت تبدیل می‌شود، گفت: در حال حاضر 95 درصد جمعیت کشور تحت پوشش گاز هستند،‌ پس این اقدام می‌تواند باعث کاهش مشکلات زیست‌محیطی شود و می‌تواند مصارف نفتی را نیز کم کند.

وزیر نفت ادامه داد: در بخش پتروشیمی، جهش دوم در حال به اتمام رسیدن است و جهش سوم آغاز شده است که در نمایشگاه آتی نفت این موارد عرضه خواهد شد.

وی گفت:‌ در جهش دوم 100 میلیون تن محصولات پتروشیمی به ارزش 25 میلیارد دلار تولید می‌شود، و در جهش سوم این عدد به 37 میلیارد دلار خواهد رسید.

وی با بیان اینکه صنایع پتروشیمی 5.8 میلیارد دلار خوراک یا محصول به پایین‌دستی می‌دهد، گفت: این اقدام اشتغالزایی خوبی برای کشور و صادرات به ارمغان خواهد آورد.

* میزان تولید بنزین و گازوئیل با استاندارد یورو

وی با بیان اینکه رشد اقتصادی می‌تواند تقاضا در بخش پالایش را افزایش دهد، گفت: تولید بنزین در کشور دو برابر شده به طوری که در حال حاضر روزانه 110 میلیون لیتر بنزین باکیفیت تولید می‌شود و 70 میلیون لیتر بنزین یورو تولید می‌کنیم که این می‌توند برای شهرها یک اقدام مناسب محیط‌زیستی باشد.

زنگنه در مورد تولید گازوئیل نیز گفت: در حال حاضر 40 میلیون لیتر گازوئیل یورو تولید می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه جلسات متعددی در صنایع دانش‌بنیان برگزار کرده‌ایم، گفت: محوطه خوبی در جنوب تهران برای این موضوع اختصاص داده‌ایم، بنابراین اعتقاد داریم گسترش صنایع دانش‌بنیان بیشتر از پول به همت مدیران نیاز دارد.

زنگنه افزود: با دانشگاه‌های معتبر داخلی نیز اقدامات خوبی را آغاز کرده‌ایم و گزارشات آن را در تمام بخش‌ها ارائه کرده‌ایم، بنابراین برای تولید فناوری وپالایش گاز و نفت نیازمند همکاری میان صنایع و دانشگاه‌ها هستیم.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.