آموزش مجازی کارکنان بیمه معلم همگام با فرایندهای روز دنیا

آموزش مجازی کارکنان بیمه معلم همگام با فرایندهای روز دنیا

مدیر منابع انسانی بیمه معلم از برنامه های این شرکت بیمه ای در جهت ترویج اموزش گفت و تاکید کرد: فقدان آموزش منجر به رکود سازمانی می شود .

  به گزارش دیوان اقتصاد، به گفته مدیر منابع انسانی بیمه معلم با نگرش به این فرضیه که مهارتهایی که در دوره تحصیلات رسمی آموخته می شود  لزوماً نمی تواند تا پایان دوره خدمت کارآمد و اثربخش باشد، بنابراین «آموزش منابع انسانی» همواره به عنوان وسیله ای مطمئن در جهت بهبود کیفیت عملکرد و حل مشکلات مدیریت مدنظر قرار می گیرد و فقدان آن نیز یکی از مسائل اساسی و حاد هر سازمان را تشکیل می دهد و باعث رکود سازمان خواهد شد .

علی اکبر صداقتی به تقویم اموزشی بیمه معلم اشاره کرد و افزود: لذا در این جهت مطابق تقویم آموزشی در هر سال دوره های آموزشی در سه بخش عمومی، مشترک و تخصصی با هدف ارتقای سطح دانش کارکنان و بهبود عملکرد انان در انجام وظایف خود طراحی و اجرا میگردد. اما باید به این نکته  توجه نمود، آموزش زمانی منجر به توسعه و افزایش بهره وری کارکنان میگردد که فراگیران بتواند آموخته های خود را در جهت اهداف سازمان به کار گیرند.

افزایش برگزاری دوره های آموزشی متنوع برای تمامی کارکنان

مدیر منابع انسانی بیمه معلم  در ادامه افزود: از سال 96 با هدف افزایش برگزاری دوره های آموزشی متنوع و حضور تمامی کارکنان در این دوره ها با در نظر گرفتن پراکندگی فراگیران، و ماهیت محتوای آموزشی مقرر گردید زیرساختی مناسبی جهت طراحی و برگزاری دوره های الکترونیک ایجاد شود .

وی  تصریح کرد: بدین منظور بخش های مختلف نرم افزار یادگیری الکترونیک (LMS) از قبیل( پنل های کاربری، پنل ازمون، پنل اموزشی، پهنای باند، امکانات سخت افزاری سرور) ارتقا و توسعه داده شد به گونه ای که تمامی کاربران میتوانند به صورت همزمان در دوره های الکترونیک شرکت نمایند.

این مدیر توانمند به مزایای برگزاری دوره ها به صورت مجازی اشاره کرد و گفت: طبیعتا با این روش علاوه بر تحقق هدف اصلی یعنی افزایش و تنوع دوره های اموزشی مزایای همچون کاهش هزینه ها، افزایش بهره وری، دسترسی سریع و آسان به بستر آموزشی، راحتی و آرامش و استفاده مداوم از دانش روز را نیز به همراه خواهد داشت.

وی  خاطر نشان ساخت: با ایجاد بستر مناسب جهت برگزاری دوره های الکترونیک، در سال های 97 و خصوصا 98 نحوه برگزاری برخی از دوره های آموزشی به غیر حضوری در نظر گرفته شده  است. البته به این نکته باید توجه کرد لزوما تمامی دوره ها به صورت مجازی برگزار نمی گردد و در حال حاضر حدود 50 درصد این دوره ها  به صورت حضوری و غیر مجازی برگزار می گردد.

 ارزشیابی دوره های آموزشی

علی اکبر صداقتی در خصوص ارزیابی دوره های اموزشی بیمه معلم گفت: در تمامی دوره های اموزشی با هر روش برگزاری (حضوری / غیرحضوری) فرم های ارزیابی و اثر بخشی به صورت کاملا اتوماتیک در پایان هر دوره برای فراگیران صادر و از طریق پنل کاربری قابل دسترسی است و فراگیران با مراجعه به پنل کاربری خود میتوانند فرم های نظر سنجی دوره را تکمیل و حتی نظرات و دیدگاه های خود را در فرم های ارزیابی درج  نمایند .

وی افزود: پس از تکمیل فرم های اثر بخشی اطلاعات تمامی فرم ها جمع آوری شده برای اندازه گیری اثربخشی آموزش مطابق با الگوی کرک پاتریک مورد ارزشیابی قرار میگیرند.

 

توسعه و ارتقای سطح دوره های اموزشی

مدیر منابع انسانی بیمه معلم در ادامه به شناسایی نقاط ضعف و قوت این دوره ها اشاره کرد و تاکید داشت: به منظور توسعه و ارتقای سطح دوره های آموزشی ابتدا تاثیر برگزاری هر دوره بر ارتقای سطح فنی کارکنان به همراه نتایج حاصل از  ارزشیابی دوره های برگزار شده مورد ارزیابی قرار میگیرد. سپس بر اساس نتایج تحلیلی مدل نیازسنجی راه حل هایی برای نقاط ضعف برگزاری دوره های اموزشی در نظر گرفته می شود و نقاط قوت در دوره های بعدی با کیفیت بالاتری اجرا می شوند.

 به گفته وی تاکنون بر اساس تحلیل مدل های اثر بخشی دوره های اموزشی اقداماتی همچون  تدوین تقویم اموزشی مبتنی بر (نیاز های فردی، شغلی و سازمانی، ارتقای محتوای اموزشی، برگزاری دوره های کارگاهی، افزایش کیفیت فضای آموزشی، ایجاد پنل ثبت نام در دوره های اموزشی) به منظور توسعه و ارتقای برگزاری دوره های اموزشی انجام شده است.

 مدیر منابع انسانی بیمه معلم افزود: در ادامه فرایند توسعه برگزاری دوره های آموزشی در ماه های آینده از بروزترین نرم افزار یادگیری الکترونیک رونمایی خواهد شد که  در این نرم افزار کاربر علاوه بر حضور در کلاس های الکترونیک و دسترسی به انواع محتوای مولتی مدیا میتواند در کارگاه های واقعیت مجازی سه بعدی و ازمون های عملی  نیز شرکت نماید.

پرورش نیروی انسانی با اتکا به تحقق اهداف سند استراتژیک

علی اکبر صداقتی در ادامه با بیان اینکه عملکرد واحد آموزش میتواند گویای میزان توجه و اهمیت ویژه به برگزاری دوره های آموزشی و ضرورت پرورش نیروی انسانی در قالب سند استراتژیک شرکت باشد، دستاوردهای بخش اموزش بیمه معلم را برشمرد:

تعداد تولید و طراحیمحتوای اموزشی:  از 8 عنوان به 83 عنوان 

میزان استفاده از نرم افزار ها و تاثیر سیستم های نوین الکترونیکی در برگزاری دوره های آموزشی: از 8 درصد به 85 درصد.

افزایش 75 درصدی بودجه آموزش و هدفمند سازی هزینه های آموزشی

افزایش نسبت موفقیت کارکنان در سپری کردن دوره های اموزشی از 62 درصد به 84 درصد

افزایش 80 درصدی تعداد برگزاری دوره های اموزشی ویژه نمایندگان.

افزایش 70 درصدی تعداد دوره های اموزشی ویژه کارکنان ستاد و شعب.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.