حرکت گام به گام ایران زمین تا تحقق بانکداری دیجیتال

حرکت گام به گام ایران زمین تا تحقق بانکداری دیجیتال

ایران زمین را می توان از جمله بانک‌هایی در کشور نام برد که علاقه مند به جهش و حرکت به سمت بانکداری نوین و روز دنیا است و نمی توان این بانک را در دسته بانک هایی قرار داد که علی رغم پیشرفت تکنولوژی در کشور اما همچنان به بانکداری و شیوه های سنتی وفادارند.

به گزارش دیوان اقتصاد، البته شیوه‌های پیاده‌سازی بانکداری دیجیتال در بانک‌های بزرگ و کوچک متفاوت است و ایران زمین حرکت را از تغییر شیوه بانکداری الکترونیک به دیجیتال آغاز کرده و از آنجایی که تمرکز بانکداری دیجیتال، بر مشتری مداری است، در این تغییر و جریان نوآوری فین‌تک‌ها نقش پررنگی دارند.
با نیم نگاهی به دو دهه اخیر صنعت بانکداری و شیوه خدمات دهی به مشتریان، این نتیجه حاصل می‌شود که تغییرات در سیستم بانکداری ما کم نبوده و همین کم‌رنگ شدن حضور مردم در شعب بانکی را می‌توان مثال خوبی برای این تغییرات عنوان کرد. اطمینان مردم به سیستم بانکداری الکترونیک و انجام کارهای بانکی از راه دور، خود گام بلندی است که سیستم بانکی ایران توانست در این زمینه اقدامات مثبتی انجام دهد.
حال بانک ایران زمین با پشت سر گذاشتن تمامی این مراحل، به دنبال این است تا یک گام دیگر به سمت بانکداری روز دنیا بردارد و خدمات بانکی را دیجیتال به مشتریان خود ارائه کند.
در بانکداری روز دنیا دیگر خدمتی نیست که مشتریان نتوانند از راه دور دریافت کنند و در صورتی که بانک از تکنولوژی روز دنیا برخوردار باشد و عزم جزمی برای ارائه خدمات هوشمند به مشتریان خود داشته باشد، اکنون اما شرایط تغییر کرده و کمتر کسی است که برای عملیات‌های روزمره بانکی به شعبه مراجعه کند.
برهمین اساس، بانک ایران زمین از سال ۱۳۹۵‌هدفگذاری خود را برای سال ۱۴۰۰ طبق برنامه‌ای ۵ ساله اعلام کرد که طبق این برنامه این بانک باید به بانکی دیجیتال تبدیل شود. در همین راستا، بسترهای لازم را برای حرکت از بانکداری الکترونیک به سمت بانکداری دیجیتال آغاز کرده و به گفته کارشناسان و اهل فن، تاکنون گام‌های مثبتی در این زمینه برداشته است.
این بانک با تغییرات زیرساختی، بررسی و اصلاح فرآیندهای بانکداری و … زمینه تغییرات را در بانک ایجاد کرده و پس از این مراحل در خارج از بانک، بانکداری باز را در اختیار شرکت‌ها و فین تک‌ها قرار داده و در داخل بانک نیز پروژه پروژه امنی چنل را در دستور کار دارد.
فرهاد اینالوئی، معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین درباره ضرورت اجرای بستر امنی چنل در نهادهای مالی کشور، گفت: مشتری‌مداری مبنای امنی چنل است، به این معنا که مشتری می‌تواند از طریق اجرای این بستر، در هر مکان، هر زمان و از هر کانال سرویس مورد نظر خود را دریافت کند، این اصلی‌ترین موضوع درباره امنی چنل است.
وی افزود: این هر زمان، هر مکان و هر کانال به این معنا است که ما مشتری را از مراجعه به شعب برای دریافت خدمات، در ساعت مشخصی و از دستگاه خاص بی نیاز کنیم. بنابراین ضرورت اجرای امنی چنل را اکنون همه ما و همچنین مشتریان احساس کرده اند و اینطور نیست که بگوییم ما می‌خواهیم امنی چنل را به مشتری ارائه کنیم بلکه این مشتری است که خواهان دریافت سرویس‌های مختلف از مسیر این بستر است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.