استقرار سامانه حسابداری متمرکز در بیش از ۳۰۰۰ شعبه بانک ملی

استقرار سامانه حسابداری متمرکز در بیش از ۳۰۰۰ شعبه بانک ملی

مدیر گروه مالی و اعتبار اوراق بهادار شرکت داده‌ورزی سداد از استقرار سامانه حسابداری متمرکز در بیش از ۳۰۰۰ شعبه و باجه‌ بانک ملی در سراسر کشور خبر داد.
 

به گزارش دیوان اقتصاد، احمد صالحی گفت: سامانه حسابداری متمرکز سامانه یکپارچه مدیریت اسناد (سایما) از اواسط سال گذشته باهدف متمرکز کردن ثبت و صدور اسناد مالی باهدف ایجاد شفافیت، کاهش هزینه‌های شعب و جلوگیری از اعمال سلایق در ارائه خدمت در دستور کار بانک ملی ایران و شرکت داده‌ورزی سداد قرار گرفت.
وی اظهار داشت: این پروژه در سه فاز طراحی شد که در فاز اول آن سرفصل‌های بانک ملی بازمهندسی و بر اساس استانداردهای مرتبط با این حوزه سرفصل‌های بخش مالی و کسب‌وکاری تفکیک شد که در بخش مالی با رعایت استانداردهای بانک مرکزی امکان طبقه‌بندی سرفصل‌ها بر اساس استانداردهای بانک ملی نیز فراهم شد. همچنین در بخش کسب‌وکاری نیز در قالب مراکز هزینه موردنیاز برای تهیه صورت‌های مالی بانک ملی بر اساس فرمت جدید بانک مرکزی (IFRS) ظهور کرد.
صالحی یادآور شد: در فاز دوم دفتر کل (GL) متمرکز بانک به‌عنوان قلب سیستم‌های مالی شکل گرفت که امکان تهیه گزارش‌های اصلی نظیر خلاصه دفترکل بانک و سپرده قانونی و گزارش‌های تراز (ریالی، ارزی) را به تفکیک شعبه، ادارات امور و مرکزی و سیستم‌های متمرکز و غیرمتمرکز را فراهم می‌کرد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.