ایران و جمهوری آذربایجان در بخش‌های اجتماعی و کارآفرینی همکاری می‌کنند

ایران و جمهوری آذربایجان در بخش‌های اجتماعی و کارآفرینی همکاری می‌کنند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار با وزیر کار و حمایت اجتماعی جمعیت جمهوری آذربایجان با اشاره به اراده دو کشور برای گسترش مناسبات، بر همکاری در زمینه‌های اجتماعی، کارآفرینی و حمایتی تاکید کرد.

به گزارش دیوان اقتصاد، «محمد شریعتمداری » در دیدار با «ساحل بابایوف» گفت: دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان تاریخچه دیرینه داشته و دارای اشتراکات دینی، فکری، زبانی و فرهنگی هستند و قلب‌های دو ملت به یکدیگر گره خورده است.
وی اظهار امیدواری کرد دو کشور بتوانند در زمینه های گوناگون و حوزه های مرتبط تبادل تجربه و اطلاعات کنند.
وزیر کار گفت: موضوع کودکان کار از اهمیت زیادی برای کشور ما برخوردار است و در حوزه اورژانس اجتماعی نیز زمینه‌های همکاری و تبادل تجربه‌های اجتماعی، حمایتی و عملیاتی فراوانی وجود دارد و سازمان بهزیستی از جمله سازمان‌هایی است که می‌توان همکاری‌های مشترک فراوانی با آن داشت.
شریعتمداری به مساله اشتغال و کارآفرینی اشاره و اظهار کرد: کارآفرینی یکی از مهمترین نیازهای روز جامعه ایرانی است.
وی افزود: دو بانک رفاه کارگران و توسعه تعاون از بانک‌های زیرمجموعه این وزارتخانه هستند که می‌تواند زمینه‌ها و راهکارهای عملی برای همکاری مشترک را فراهم کند.
شریعتمداری به شرکت های خودروسازی در کشور اشاره و تصریح کرد: شرکت‌های خودروسازی فراوانی در ایران وجود دارد که می توان زمینه های همکاری و خدمات رسانی و تامین قطعات یدکی خودرو را برای شرکت های طرف قرارداد فراهم کرد.
وزیر کار همچنین بر توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های اقتصادی و تولیدی تاکید کرد و افزود: شرکت‌های دارویی زیر مجموعه این وزارتخانه هم اکنون تولید کننده ۳۰ درصد داروی ایران هستند و ۹۸ درصد نیاز دارویی کشور را فراهم می‌کنند و ۳۵ درصد تولید و پخش دارو در کشور را در اختیار دارند.
در ادامه این نشست همچنین وزیر کار و حمایت اجتماعی جمعیت جمهوری آذربایجان سفر روسای جمهوری دو کشور را منشا تحکیم روابط دانست و گسترش همکاری ها در زمینه های گوناگون را مورد تاکید قرار داد.
«ساحل بابایوف» همچنین به تبادل تجربیات و همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های اجتماعی، آموزشی و کارآفرینی اشاره کرد و گفت: هم اکنون اصلاحات فراوانی در زمینه‌های تامین اجتماعی، توانبخشی و دولت الکترونیک انجام شده و ساز و کارهایی برای حمایت های اجتماعی تدوین شد.
وزیر کار و حمایت اجتماعی جمعیت جمهوری آذربایجان ادامه داد: امسال نسبت به سال گذشته حجم تجاری دو کشور حدود ۷۰ درصد رشد داشته و سرمایه‌گذاری متقابل دو کشور نیز افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است .
ساحل بابایوف در پایان به موضوعات مهمی همچون اشتغال، کارآفرینی، معلولین، بیمه های اجتماعی و .. اشاره و اظهار امیدواری کرد که زمینه های همکاری در این حوزه ها تقویت شود .




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.