مطالبات پیمانکاران بخش خصوصی برق از طریق تهاتر نفت از پیمانکاران واجد شرایط

مطالبات پیمانکاران بخش خصوصی برق از طریق تهاتر نفت از پیمانکاران واجد شرایط

چهارشنبه, اکتبر 9, 2019 - 11:36 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

وزیر نیرو با بیان اینکه می توان بخش قابل توجهی از مطالبات پیمانکاران بخش خصوصی برق را از طریق تهاتر نفت خام تسویه کرد، گفت: تسویه مطالبات پیمانکاران بخش خصوصی برق از طریق تهاتر نفت از پیمانکاران واجد شرایط آغاز می شود.
 

به گزارش دیوان اقتصاد،رضا اردکانیان در گفت و گو با فارس در پاسخ به این سئوال که وزیر نفت اخیرا به صراحت اعلام کرده که طرح تهاتر نفت خام قابلیت اجرایی ندارد آیا وزارت نیرو به دنبال این برنامه برای کاهش مطالبات بخش خصوصی از وزارت نیرو خواهد بود گفت:وزارت نیرو قطعا پیگیر پرداخت مطالبات پیمانکاران برق از طریق تهاتر نفت خام خواهد بود.
وی با تاکید بر اینکه در این خصوص قطعا جلسات مشترکی با وزیر نفت برگزار خواهد کرد اظهار داشت: تلاش ما این است و امیدواریم که این برنامه به شکل مناسبی انجام شود و بخش قابل توجهی از بدهی های خود را به بخش خصوصی پرداخت کنیم.
اردکانیان ادامه داد: می توان بخش قابل توجهی از مطالبات پیمانکاران بخش خصوصی برق را از طریق تهاتر نفت خام تسویه کرد بنابراین پیمانکارانی که واجد شرایط هستند و می توانند از تهاتر نفت خام بهره مند شوند می توانیم مطالبات آنها را تسویه کنیم.
وزارت نیرو بیش از 25 تا 30 هزار میلیارد تومان بدهی به پیمانکاران بخش خصوصی دارد و از سوی دیگر نیز حدود 30 هزار میلیارد تومان از دولت طلبکار است بنابراین هر طرح و قانونی که منجر به کاهش مطالبات این وزارتخانه شود موجب می شود وزارت نیرو بهتر و راحت تر پروژه های آب و برق را عملیاتی و اجرا خواهد کرد.
حال به نظر می رسد مصوبه مجلس که به دولت اجازه داده تا به ازای بدهی خود به اشخاص حقیقی و تعاونی به آنها نفت خام تحویل دهد وارد چالش جدیدی میان وزارت نفت و نیرو شود چرا که زنگنه به صراحت اعلام کرده که این برنامه و طرح قابلیت اجرایی ندارد.
 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.