صرفه‌جویی ۲۰ هزار میلیارد تومانی صنعت برق در ۱۰ سال اخیر

صرفه‌جویی ۲۰ هزار میلیارد تومانی صنعت برق در ۱۰ سال اخیر

یک‌شنبه, اکتبر 13, 2019 - 14:11 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه در ۱۰ سال اخیر ضریب آمادگی نیروگاه‌های حرارتی کشور از ۸۸ درصد به ۹۸ درصد رسیده، گفت: هر یک درصد افزایش ضریب آمادگی نیروگاه‌ها، ۲۰۰۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی مالی برای صنعت برق به همراه دارد.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از تسنیم، همایون حائری، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در مراسم رونمایی از دو طرح دانش بنیان صنعت برق در پژوهشگاه نیرو اظهار داشت: تابستان امسال با وجود افزایش دمای هوا، توانستیم بدون بروز خاموشی، تابستان گرم 98 را سپری کنیم.
وی افزود: ضریب آمادگی نیروگاه‌های حرارتی کشور در تابستان امسال به 98 درصد رسید که ضریب آمادگی قابل توجهی است.
معاون وزیر نیرو با بیان اینکه در 10 سال اخیر ضریب آمادگی نیروگاه‌های حرارتی کشور از 88 درصد به 98 درصد رسیده، گفت: هر یک درصد افزایش ضریب آمادگی نیروگاه‌ها، 2000 میلیارد تومان صرفه‌جویی مالی برای صنعت برق به همراه دارد.
حائری کسب دستاوردهای دانش بنیان در زمان تحریم‌ها را نشان از پویایی علمی و پژوهشی صنعت برق کشور دانست و گفت: اگر روی نتایج تحریم ها در رونق تولید داخلی متمرکز شویم می‌بینیم که تحریم‌ها برای صنایع کشور از جمله صنعت برق، خبر و برکت بوده است.
وی افزود: امروز در شرایطی هستیم که پیچیده‌ترین تجهیزات صنعت برق در داخل کشور ساخته می‌شود، به طور مثال توانسته‌ایم سیستم کنترل نیروگاهی که از پیچیده‌ترین قسمت‌های نیروگاه است را در داخل کشور بسازیم و با موفقیت در نیروگاه غرب کارون نصب و بهره برداری کنیم.
وی ادامه داد: درحال حاضر داریم با کمک پژوهشگاه نیرو روی دیسپاچینگ ملی کار می کنمی و در تلاشیم با استفاده از توان کلیه متخصصان داخلی، این پروژه ملی را محقق کنیم.
معاون وزیر نیرو تصریح کرد: همچنین طرح نیروگاه ملی را تا پایان سال به وزیر نیرو تقدیم می کنیم و تمامی اقدامات و موفقیت هایی که در چند سال اخیر در حوزه نیروگاهی کسب شده، در این نیروگاه ملی جمع می‌شود به طوری که نیروگاهی کامل با توان داخلی و تجهیزات ساخت داخل را با بالاترین راندمان ممکن، انعطاف پذیری بالا و کاهش هزینه ها در زمان تعمیرات خواهیم ساخت.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.