تکنولوژی‌های مالی پیشرفته نیاز امروز سرمایه‌گذاران بورسی

تکنولوژی‌های مالی پیشرفته نیاز امروز سرمایه‌گذاران بورسی

نایب رئیس شرکت بورس توجه ویژه به فناوری های حوزه بازارهای مالی در مقطع کنونی یکی از اساسی ترین مطالبه مردم برای سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه برشمرد.

به گزارش دیوان اقتصاد,محمودرضا خواجه نصیری، نایب رئیس شرکت بورس در گفتگو با مهر با اشاره به استقبال گسترده مردم به سرمایه گذاری در شرایط کنونی گفت: توجه ویژه به فناوری‌های حوزه بازارهای مالی، در مقطع کنونی یکی از اساسی‌ترین مسائلی است که باید مورد توجه ویژه سیاست‌گذاران حوزه بازار سرمایه قرار گیرد.
وی افزود: در حال حاضر تمایل مردم برای ورود به بازار سرمایه، روبه افزایش بوده که این نکته مثبتی به شمار رفته و می‌تواند فرصت مناسبی را برای جلب اعتماد عمومی و همچنین هدایت نقدینگی به بازار سرمایه مهیا کند.
نایب رئیس شرکت بورس تصریح کرد: نکته اساسی آن است که درگاه‌های ورود مردم به بازار سرمایه و همچنین تصمیم‌سازی آنها برای سرمایه گذاری، متاسفانه هنوز درگاه‌های پیشرفته ای نیست.
خواجه نصیری با اشاره به تجربه بازارهای سرمایه پیشرفته دنیا، خاطرنشان کرد: تجربه بازارهای پیشرفته دنیا در حوزه سرمایه به ویژه آن بخشی که توانسته بازار سرمایه را به عنوان اصلی‌ترین و حتی تنها مرجع سرمایه گذاری به مردم معرفی کند، نشان می‌دهد که این نهادها کوشیده اند تا ابزارهای تکنولوژیک را در مسیر همراهی مردم با بازار سرمایه قرار دهند.
وی افزود: به عبارت دیگر اگر صحبت از ورود قابل توجه مردم و بازار سرمایه می‌شود، باید تکنولوژی آن را هم داشته باشیم؛ این در حالی است که چرخه تکنولوژی لازم برای ورود بهینه مردم به بازار سرمایه از درگاهها و پیشخوان‌های جذب سرمایه مردم، ارایه مشاوره‌های مبتنی بر تکنولوژی، ربات‌های مشاور و همچنین استفاده از الگوریتم های معاملاتی، فراهم کردن ابزارهای اطلاعات از حوزه BIG DATA و تجمیع و هدفمند کردن آن برای ایجاد یک راهکار مبتنی بر دانش بالای بازار سرمایه به مردم، برای تصمیم گیری است.
خواجه نصیری با بیان اینکه ایجاد خدمات آنلاین معامله‌گری و نیز خدمات پیشرفته مبتنی بر تکنولوژی در حوزه مدیریت پرتفو برای مردم در قالب این ابزارهای سرمایه گذاری تا ورود آنها به بازار سرمایه از طریق سامانه های آنلاین پیشرفته و هسته معاملاتی و ساختار معاملاتی قوی، از دیگر چرخه‌های لازم تکنولوژی در این بازار است.
نایب رئیس شرکت بورس تصریح کرد: در شرایط فعلی اساسی ترین نقطه‌ای که باید بازار سرمایه بر روی آن تمرکز کند، ارتقاء و توسعه تکنولوژی برای مردم بوده که این خدمتی است که امروزه از سوی مردم و بخش زیادی از سرمایه‌گذاران، مطالبه می‌شود و بایستی بازار سرمایه برای آن، به صورت هدفمند برنامه‌ریزی کند تا این بستر متناسب با افزایش اقبال مردم به بازار توسعه یابد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.