شرایط مردم در ۲ سال آینده بهبود می‌یابد

شرایط مردم در ۲ سال آینده بهبود می‌یابد

سه‌شنبه, اکتبر 15, 2019 - 11:32 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

سخنگوی دولت گفت: مطلعیم که دهک‌های مختلف چه سختی‌هایی را در سالهای اخیر داشته‌اند و در دو سال آینده رو به جلو پیش می‌رویم و شرایط بهبود خواهد یافت.
 

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از تسنیم، علی ربیعی سخنگوی دولت امروز در همایش ملی صندوق‌های خرد محلی افزود: مسئله فقر امروز مسئله جهانی و درازمدت است؛ سیاستگذاری‌های فقرزدایی درکشور بسیار مورد اهمیت است که این جلسات می‌تواند در رفع این مشکل مؤثر باشد.
وی با بیان اینکه دولت یازدهم و دوازدهم تلاش‌های خاص خود را برای از بین بردن فقر به کار بسته است، گفت: بیش از 90 درصد روستاهای کشور تا پایان سال به گاز دسترسی خواهند داشت همچنین روستاهای بالای 10 خانوار برقدار خواهند شد.
سخنگوی دولت افزود: هر هفته چند روستای کشور به نعمت آب آشامیدنی مجهز می‌شوند هرچند که در این زمینه در مقایسه با دیگر موارد کمی عقب هستیم.
ربیعی اظهار داشت: گسترش آی‌سی‌تی در روستاهای کشور از محل اشتغال روستایی کشور ایجاد می‌شود و توزیع تکنولوژی‌های ارتباطی برای اشتغال در روستاها اتخاذ شده است.
وی با بیان اینکه سیاست فقرزدایی و توانمندسازی روستائیان و جوامع محلی مورد توجه است گفت: در جلسات مختلف شورای رفاه و اشتغال و دیگر شوراهای مختلف توسعه زیرساختهای روستایی یکی از عواملی که برای رفع فقر در روستاها به کار گرفته می‌شود مورد توجه است.
سخنگوی دولت گفت: مطلعیم که دهک‌های مختلف چه سختی‌هایی را در سالهای اخیر داشته‌اند و تحریمها چه تأثیری بر زندگی آنها گذاشته است؛ در دو سال آینده رو به جلو پیش می‌رویم و شرایط بهبود خواهد یافت.
وی با اشاره به فعالیتهای انجام شده دولت در ارتباط با فقرزدایی در زمینه سلامت گفت: ارزش دفترچه‌های بیمه برای ارائه خدمات در روستاهای کشور افزایش یافته است، دولت همچنین به دنبال آن است که بازماندگی از تحریم به خاطر فقر وجود نداشته باشد.
* تا سال 1400 دیگر مدارسی با بخاری نفتی نخواهیم داشت
سخنگوی دولت افزود: تا سال 1400 مدارسی با سازه‌های ضعیف مانند مدارس دارای بخاری‌های نفتی نخواهیم داشت.
ربیعی اظهار کرد: وزیر جهاد کشاورزی همواره در جلسات دولت نگران زندگی روستائیان است و تلاش می‌کند که شرایطی فراهم آورد تا منفعت روستائیان  افزایش یابد.
وی با اشاره تلاش دولت برای توسعه اشتغال روستایی گفت: امروزه یکی از مسائل که دولت برای فقرزدایی در روستاها دنبال می‌کند مبتنی بر اشتغال است که زیرساخت‌های آن تأمین شده است و 1800  صندوق خرد محلی در روستاهای کشور به کمک جهاد کشاورزی ایجاد شده است.
سخنگوی دولت گفت: بنده معتقدم در استانهایی مانند کردستان، کرمانشاه، ایلام و سیستان و بلوچستان باید تبعیض مثبتی در ارائه تسهیلات مالی از محل این صندوق‌ها قائل شویم.
ربیعی گفت: در شریاط فعلی برای توسعه اشتغال روستایی و فقرزدایی بسیج، ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، بنیاد مستضعفان، کمیته امداد و بهزیستی تلاش می‌کنند اما لازم است که این دستگاه‌ها با یکدیگر هم‌افزایی داشته باشند و به سمت ایجاد پنجره واحد بروند.
وی در پایان سخنان خود گفت:‌ درسالهای گذشته تنها سه دهم سهم اشتغال مربوط به روستاها بوده که این رقم اکنون به 25 درصد رسیده و 190 هزار شغل روستایی ایجاد شده 40 درصد آن سهم زنان است.
 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.