توانایی صنعت کفش ایران در پاسخ‌گویی به نیاز 400 میلیون نفری

توانایی صنعت کفش ایران در پاسخ‌گویی به نیاز 400 میلیون نفری

رییس اتحادیه کفاشان دست‌دوز تهران گفت: در حال حاضر صنعت کفش کشور پاسخگوی نیاز دو برابر جمعیت فعلی ایران است، که در صورت تامین مواد اولیه با توجه به میزان تولید و توانایی‌هایی که دارد، می‌تواند نیاز 400 میلیون نفر جمعیت را پاسخ دهد.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، رسول شجری در نشست خبری ششمین نمایشگاه بین‌المللی امپکس که امروز 23 مهرماه برگزار شد عنوان کرد: طبق آمار رسمی اعلام شده از سوی گمرک، سال گذشته میزان واردات کفش ما حدود 500 میلیون دلار بوده است اما آمار اعلام شده از سوی کشورهای صادرکننده به ایران 700- 800 میلیون دلار بوده است. اما طبق آمارها طی سال‌های اخیر 610 میلیون دلار کاهش واردات داشته‌ایم و هیچ کمبودی هم در بازار دیده نشده است.
وی ادامه داد: در سال 96 میزان صادرات ما 88 میلیون دلار به صورت رسمی و 109 میلیون دلار به صورت غیر رسمی بوده است که رقم غیررسمی آن در سال 97 به 170 میلیون دلار رسیده است.
رییس اتحادیه کفاشان دست‌دوز تهران تاکید کرد: در حال حاضر نیز این صنعت به راحتی پاسخگوی بازار داخل ایران بوده و صادرات به کشورهای عراق، افغانستان، آذربایجان و روسیه را نیز انجام می‌دهد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.