بانک صنعت و معدن هم در داخل کشور و هم در ارتباط با موسسات مالی بین المللی یک بانک پیشرو است

وزیر امور اقتصاد و دارایی در مجمع عمومی عادی سالیانه بانک صنعت و معدن :

بانک صنعت و معدن هم در داخل کشور و هم در ارتباط با موسسات مالی بین المللی یک بانک پیشرو است

دوشنبه, سپتامبر 5, 2016 - 10:45 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

طیب نیا وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت : بانك صنعت و معدن یك بانك پیشرو در داخل كشور و هم در ارتباط با موسسات مالی بین المللی است و امروز نیز اولین مجمع عمومی سالیانه بانكهای دولتی توسط این بانك برگزار میشود كه جای تقدیر و تشكر دارد .

به گزارش دیوان اقتصاد، وی كه در مجمع عمومی عادی سالیانه این بانك كه با حضور نعمت زاده ، وزیر صنعت ، معدن و تجارت، پور محمدی معاون سازمان برنامه و بودجه ، قضاوی معاون امور بانك، بیمه و شركتهای دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی ، بخشنده معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد كشاورزی و فیاض معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت برگزار گردید سخن می گفت افزود: از بانك صنعت و معدن به خاطر عملكردش هم در دوران تحریم و هم پس ازآن تشكر می كنم، مجموعه اقدامات بانك صنعت و معدن ارزشمند و دقیق بوده است ، این بانك توانست با سرعت و دقت لازم از منابع صندوق توسعه ملی و دیگر منابعی كه می توانست ازآن ها استفاده كند برای تامین مالی طرح های صنعت كشور بهره ببرد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به این كه تحریم اعمال شده در مورد اقتصاد كشورمان وسیع ترین تحریم در طول تاریخ بوده بیان داشت: اگر مدیریت درست انجام نمی گرفت كشورمان نمی توانست شرایط ایجاد شده را به راحتی پشت سر بگذارد.
وی در خصوص ثمرات مدیریت صحیح اقتصادی در دوران تحریم گفت: علیرغم این كه ما در كشور تحریم داشتیم و بهای نفت نیز به شدت كاهش پیدا كرده بود ، در این سه سال شاهد كاهش نرخ تورم و به حركت درآمدن چرخ تولید دركشور بودیم.
طیب نیا تصریح كرد: كشور ما نیاز به بانك هایی نظیر بانك صنعت و معدن دارد تا بتواند در عرصه توسعه روابط اقتصادی كشورمان با نظام بین المللی فعال و كارگشا باشد.
نعمت زاده وزیر صنعت ، معدن و تجارت نیز در مجمع عمومی سالیانه این بانك با بیان اینكه اكثر صاحبان صنایع تمایل به دریافت تسهیلات از بانك صنعت و معدن دارند تاكید كرد : انتظار كارآفرینان از بانك صنعت و معدن زیاد است و خوشبختانه این بانك توانسته است فراتر از سرمایه خود در تامین مالی و اعطای تسهیلات به بنگاههای نقش مهم و اساسی را ایفا نماید .
نعمت زاده تصریح كرد : علت تمایل صنعتگران و كارآفرینان به بانك صنعت و معدن برخورد منطقی و تخصصی این بانك با تولید كنندگان است زیرا نگاه تخصصی و كارشناسانه بدنه اجرایی بانك اغلب به صورت یك مشاور در كنار تولید كنندگان است .
پورمحمدی معاون سازمان برنامه و بودجه كشور نیز در جلسه مجمع عمومی بانك صنعت و معدن گفت : این بانك یك بانك توسعه ای و موثر است.
وی گفت: از ٦٠ هزار مگاوات برق كشور تولید حدود ٦ هزار مگاوات را بانك صنعت و معدن تامین مالی كرده و این موضوع از اهمیت زیادی برخورداراست.
پورمحمدی با تاكید بر این كه بانك صنعت و معدن یك نهاد مالی منضبط است تصریح كرد: این بانك در حوزه فولاد بیش از ٢ میلیارد دلار، در حوزه سیمان بیش از ٥ هزار میلیارد ریال و در حوزه طرح های پتروشیمی ٢ میلیارد یورو تامین مالی كرده است.
وی تصریح كرد : چیزی كه بانك صنعت و معدن را متمایز می سازد قدرت انعطاف عقلایی برای پاسخگویی به نیازهای روز است.
وی از جایگاهی كه این بانك برای صنایع كوچك و متوسط در نظر گرفته است، ورود به زمینه هایی نظیر تامین مالی آب شیرین كن ها، استارت آپ ها و تعاملات فعال بین المللی به عنوان نمونه هایی از قدرت انعطاف عقلایی بانك صنعت و معدن یاد كرد.
علی اشرف افخمی رییس هیات مدیره و مدیرعامل بانك صنعت و معدن در این جلسه ضمن بیان این كه سهم بانك صنعت و معدن در سال ٩٤ از كل سپرده های بانك های تخصصی حدود ٤/٧ درصد و از كل بانك های تجاری دولتی/ تخصصی ٧/٢ درصد بودگفت : این درحالی است كه سهم این بانك از تسهیلات اعطایی در میان بانك های تخصصی ١٧ درصد و در میان بانك های تجاری دولتی/تخصصی ١٠ در صد بوده است.
افخمی سرمایه بانك صنعت و معدن را درسال ١٣٨٦ حدود ٢٠ هزار و ٧٠٠ میلیارد ریال و در پایان سال ٩٤ حدود ٢٦ هزار و ٧٠٠ میلیارد ریال عنوان كرد و افزود سرمایه این بانك در حال حاضر حدود ٤٠ هزار میلیارد ریال است كه این افزایش از محل تجدید ارزیابی سهام و دارایی به تصویب مجمع رسیده و ثبت شده است.
وی دامنه فعالیت های بانك را شامل طرح های صنعتی و معدنی، زیربنایی، دانش بنیان ، كارآفرینانه و صنایع كوچك و متوسط برشمرد كه این طرح ها در سال های اخیر در نقاط مختلف كشور به اجرا درآمده و یا به بهره برداری رسیده اند.
عسكری عضو هیات مدیره بانك صنعت و معدن در این جلسه گفت: میزان مصوبات بانك در سال ٩٤ حدود ١٩٠ هزار میلیارد ریال برای حدود ٣ هزار طرح صنعتی و تسهیلات پرداختی حدود ٨٢ هزار میلیارد ریال بوده است.
وی در خصوص حمایت بانك صنعت و معدن از صنایع كوچك و متوسط بیان داشت: در سال ٩٤ برای تعداد یكهزار و ١٨٠ طرح یاد شده مبلغ ٢١ هزار میلیارد ریال توسط این بانك تامین مالی شده است.
به گفته عسكری در سال ١٣٩٤ تعداد ١٢٠ طرح صنعتی با بهره مندی از ١٢هزار میلیارد ریال تسهیلات بانك صنعت و معدن به بهره برداری رسیده و برای بیش از ٥ هزار نفر اشتغال ایجاد كرده اند.
عباس معمار نژاد عضو دیگر هیات مدیره بانك در جلسه مجمع عمومی بانك صنعت و معدن به تشریح فعالیت های این بانك برای انتخاب سیستم بانكداری متمركز(Core Banking) پرداخت و گفت : یكی از الزامات بانكداری مدرن داشتن سیستم یكپارچه و متمركز بانكداری است.
پاك طینت ، یكی دیگر از اعضای هیات مدیره بانك صنعت و معدن در جلسه یاد شده در مورد تعامل این بانك با صندوق توسعه ملی پرداخت و گفت: در سال ٩٤ صندوق توسعه ملی معادل ٤ هزار میلیارد ریال سپرده گذاری ریالی ، دو فقره سپرده گذاری ارزی به ترتیب معادل ٥٠٠ میلیون دلار و ١٠٠ میلیون دلار در این بانك داشته است.
وی در ادامه گفت: بانك صنعت و معدن از دی ماه سال ١٣٩٢ تاكنون با تشكیل و پیگیری كمیته مدیریت دارایی و بدهی Alcoو رعایت انضباط مالی هیچگونه اضافه برداشتی از حساب جاری نزد بانك مركزی نداشته است.
وی تصریح كرد: طی سال ٩٤ بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران نسبت به تمدید خطوط اعتباری قبلی معادل ٨ هزار و ٧٥٠ میلیارد ریال و اعطای خط اعتباری جدید در اسفندماه ٩٤ مبلغ ٥ هزار میلیارد ریال به منظور حمایت بانك صنعت و معدن از صنایع كوچك و متوسط اقدام كرده است كه بیانگر اراده بانك مركزی در حمایت از رونق تولید است و جای تشكر دارد.
پاك طینت انعقاد اولین قرارداد تامین مالی پسا تحریم با اگزیم بانك هند ، گشایش اعتبار اسنادی در نخستین روز اجرایی شدن برجام و برقراری روابط كارگزاری با ٣٨ بانك خارجی از ١٨ كشور را از اقدامات بانك صنعت و معدن در دوران پسابرجام تا پایان سال ٩٤ برشمرد.
عضو هیات مدیره بانك صنعت و معدن در ادامه در خصوص مسئولیت اجتماعی این بانك به تخصیص تسهیلات ٩٠ میلیون یورویی و یكهزار و ٨٠٠ میلیارد ریالی (سندیكایی) برای احداث پروژه مركز فوق تخصصی مغز و اعصاب ایران( پروفسور سمیعی ) ، حمایت مالی از احداث ٥ مركز انتقال خون در مناطق مختلف تهران و احداث مدرسه توسط این بانك در نقاط محروم كشور اشاره كرد.
در ادامه این جلسه مدیرعامل بانك صنعت و معدن به تشریح چالش های موجود وبرنامه های آتی این بانك پرداخته و از تداوم گسترش روابط كارگزاری و تعاملات مالی با موسسات پولی و مالی بین المللی ، توسعه فعالیت بانك تجارتی ایران و اروپا (EIH)و اقدام برای افزایش سرمایه آن،جذب منابع ارزی و خطوط اعتباری از بانك ها و موسسات بین المللی ، توسعه برنامه های تامین مالی و بانكداری صنایع كوچك و متوسط به عنوان بخشی از برنامه های آتی این بانك یاد كرد.
گفتنی است پس از ارائه گزارش از سوی مدیرعامل و اعضای هیات مدیره و همچنین ارائه دیدگاه ها و نظرات اعضای مجمع عمومی بانك صنعت و معدن ، صورت های مالی این بانك برای سال منتهی به پایان اسفند ٩٤ مورد تصویب قرار گرفت و از تلاش و كوشش مدیرعامل ، اعضای هیات مدیره و كاركنان بانك صنعت و معدن قدردانی شد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.