رفع مشکل بیمه هرمس در همکاری با ایران

وزیر اقتصاد ایالت باواریا خبرداد:

رفع مشکل بیمه هرمس در همکاری با ایران

دوشنبه, سپتامبر 5, 2016 - 14:13 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

وزیر اقتصاد، رسانه، انرژی و تکنولوژی ایالت باواریای آلمان گفت: برای فعالیت اقتصادی بین دو کشور ایران و آلمان هدف ما برداشتن موانع است که یکی از اقدامات انجام شده در این راستا رفع مشکل بیمه هرمس است.

 

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از فارس، ایلزه آیگنر امروز در نشست فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی تهران با هیأت تجاری باواریای آلمان که در تهران برگزار شد، گفت: در ایالت باواریا طیف گسترده‌ای از شرکت‌های بزرگ جهانی از جمله زیمنس و غیره داریم اما در حال حاضر شرکت‌های تجاری همراه ما در این سفر شرکت‌های کوچکی هستند که این شرکت‌ها دارای خلاقیت و فناوری هستند و هیچ چیزی کمتر از شرکت‌های بزرگ آلمانی ندارند.

وی با اشاره به صحبت‌های مهدی خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران در رابطه با رشد اقتصادی 5 درصدی ایران اظهارداشت: این رشد فاکتور مهمی برای موفقیت در منطقه است و ما خوشحالیم که همکاری اقتصادی با ایران داشته باشیم.

آیگنر با اشاره به اینکه هنوز سنگ‌هایی بر سر فعالیت‌های اقتصادی دو کشور وجود دارد، گفت: سعی و تلاش ما رفع این موانع است به طوریکه یکی از مسائل و مشکلات یعنی موضوع بیمه هرمس حل شده است.

وی همچنین از توافق با 3 بانک ایرانی سینا، خاورمیانه و پارسیان برای افتتاح شعب در ایالت باواریا خبرداد و گفت: این مهم بستری برای همکاری اقتصادی بین دو کشور را فراهم می‌کند، ضمن اینکه سیاست هم کمک می‌کند و می‌خواهد معاملات بین شرکت‌ها انجام شود.

در ادامه این نشست برترام بروسارت اظهارداشت: نیازهای دوستان ایرانی در حوزه زیرساختی و بازرگانی آن چیزی است که شرکت‌های ما می‌توانند ارائه دهند.

وی با بیان اینکه نوآوری و خلاقیت جزء اخلاق ما آلمانی‌ها است، گفت: ما از شما فعالان اقتصادی ایران توقع صبر داریم زیرا انجام کارهایی که طی 10 سال مسکوت مانده در عرض 10 ماه بعد از لغو تحریم‌ها قابل انجام نیست.

مدیرعامل اتحادیه صنعت ایالت باواریا تصریح کرد: البته در 10 ماه گذشته اقدامات زیادی انجام شده و این اقدامات تنها آن کارهایی نبوده که در روزنامه‌ها مطرح شده است.

وی با بیان اینکه ما آمادگی همکاری با اتاق تهران را داریم، گفت: میز این اتاق در خانه اقتصاد بایرن در مونیخ موجود است و همکاران شما می‌توانند از آن استفاده کنند.

بروسارت تصریح کرد: ایالت ما در حیطه اتومبیل و قطعات نقش فعالی در صادرات دارد و ما از دوستان ایرانی می‌خواهیم حتماً در این حیطه با ما همکاری داشته باشند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.