29 هزار میلیارد تومان به طرح‌های عمرانی پرداخت شد

رئیس سازمان برنامه و بودجه :

29 هزار میلیارد تومان به طرح‌های عمرانی پرداخت شد

سه‌شنبه, اکتبر 22, 2019 - 11:20 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: با تسهیلات 1 میلیارد و 255 میلیون دلاری دلاری صندوق توسعه ملی در بخش روستایی 237 هزار شغل ایجاد شد.
 

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از فارس، محمدباقر نوبخت در مراسم بزرگداشت روز آمار و برنامه‌ریزی با اشاره به برنامه‌های ایجاد اشتغال طبق قانون بودجه اظهار داشت: سال گذشته برای ایجاد 988 هزار شغل برنامه‌ریزی کردیم و در هر استان یک برنامه اشتغال داریم.
وی با بیان اینکه در سفرهای استانی اول این موضوع را پیگیری می‌کنم، گفت: همان ابتدا 25 درصد اعتبارات اشتغال استان‌ها را پرداخت کردیم که این طرح‌ها در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعتی،‌ خدمات،‌ احیای بافت فرسوده،‌ ایجاد واحدهای مسکونی و سایر بخش‌ها هستند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: رسانه متعهد برنامه ایجاد اشتغال را از سازمان برنامه و بودجه بگیرد. برای ایجاد اشتغال 1800 میلیارد تومان از بودجه عمومی و 7700 میلیارد تومان تسهیلات بانکی در قالب تبصره 18 بودجه پرداخت شد؛ همچنین 1.5 میلیارد دلار از صندوق  توسعه ملی با اذن مقام معظم رهبری برای اشتغال روستایی اختصاص یافت که از این میزان 1.255 میلیارد دلار آن از سوی صندوق توسعه ملی پرداخت شد؛ همچنین معادل ریالی آن 13 هزار و 300 میلیارد تومان بود که در این راستا 109 هزار طرح پذیرفته شد. 
وی ادامه داد: 237 هزار شغل با استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی در روستاها ایجاد شد؛ اینکه انتظار داشته باشیم نرخ بیکاری کاهش یابد و این را سر چهارراه از افرادی که ایستاده‌اند بپرسیم مستند نیست؛ آمارهای اعلامی مرکز آمار متقن است. 
* پرداخت 29 هزار میلیارد تومان به طرح‌های عمرانی در 6 ماهه امسال
رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به بودجه دوسالانه و همچنین اعتبار طرح‌های عمرانی گفت: طبق گزارش رسمی خزانه در 6ماهه نخست سال 28 هزار و 950 میلیارد تومان به طرح‌های عمرانی پول پرداخت شده است. 
وی ادامه داد: اینکه سر چهارراه پرسیده شود و پاسخ بدهند این چه کارهایی است اوضاع من داغون است نرخ بیکاری اساسا یعنی چه و تعریف آن را هم اطمینان دارم بلد نیستند نمی‌تواند مبنای آمار باشد چه ضرورتی دارد که مردم بدانند و تعریف نرخ بیکاری را بلد باشند و انتظار نیست همه مردم خبر داشته باشند.
وی با بیان اینکه هر فردی زندگی خودش را می‌بیند که تغییر و تحولی نداشته، افزود: توقعی نداریم اگر آ‌مار نامناسب است شما آن را مناسب کنید کما اینکه در بحث نرخ تورم که آمارها تا 50 درصد هم رسید منعکس شد. آنچه واقعیت است باید بیان شود. وقتی پایین هم می‌آید نباید تشکیک کرد.
 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.