١٠ هزار میلیارد تومان از کسب و کارهای کشور در بخش دیجیتال است

١٠ هزار میلیارد تومان از کسب و کارهای کشور در بخش دیجیتال است

سه‌شنبه, اکتبر 22, 2019 - 13:04 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برآوردها نشان می‌دهد که ١٠ هزار میلیارد تومان از حجم فعالیت‌های کشور در بخش کسب و کار مربوط به حوزه دیجیتال است.
 

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایرنا، محمد شریعتمداری امروز (سه شنبه) در مراسم بنیاد ملی کارآفرینی محتوای دیجیتال اظهار داشت: روند بازار کار در جهان در حال تغییر است و همه برای این فضای جدید، خانه‌تکانی می‌کنند.  
وی بیان کرد: همه کارخانجات قدیمی به دنبال بازسازی با رویکرد آی. سی. تی هستند و بر این اساس تقاضاهایی در این حوزه وجود دارد و این بنیادها نقش اساسی در فضای اقتصادی دارند.  
شریعتمداری گفت: گردش مالی مجموعه صنعت رسانه و سرگرمی ٢٢٠٠ میلیارد دلار است که ١٢٠٠ میلیارد دلار آن در اختیار رسانه‌های دیجیتال، ٢۶٠ میلیارد دلار به بخش انیمیشن و هم چنین ۲۴۰ میلیارد دلار به بازار تبلیغات دیجیتال اختصاص دارد.
وی افزود: در ایران نیز ١٠ هزار میلیارد تومان از فعالیت‌های قابل انجام کشور در حوزه دیجیتال، ۷۰۰ میلیارد تومان در بازار انیمیشن و ۶۰۰ میلیارد تومان در بازار تبلیغات است.
وزیر تعاون ادامه داد: باید به سهم  ۴٠ برابری در بخش انیمیشن و ١٣ تا ١۴ برابری در بخش تولید محتوای دیجیتال برسیم.
 معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این مراسم گفت: ایجاد کسب و کار و بنگاه به شکل‌های مختلف انجام می‌شود، گاهی دولت ها برای تشکیل آنها وام و مجوز می دهند، یا در حالت دیگر شتابدهنده ها از آنها حمایت می کنند،  راه سوم نیز این است که کارخانه نوآوری افتتاح کنیم.  
عیسی منصوری افزود: اما لایه بالاتری نیز وجود دارد، اینکه اکوسیستمی داشته باشیم که تمام این اقدامات در آنجا مستقر شود و دولت می تواند برای شکل گیری این بستر کمک کند.  
وی اظهارداشت: قواعد بازی کشور به گونه ای است که تولید محتوا زمان می برد و راه میان‌بر برای رسیدن به این هدف، مشارکت بخش خصوصی و عمومی است.  
منصوری تاکید کرد: محور کار وزارت کار، نهادسازی در چند ماه آینده است و تلاش داریم بستر مناسب برای کسب و کارهای محتوا محور ایجاد کنیم.  
وی با اشاره به آمار گفت: در سال ٢٠١۶ حدود چهار تریلیون دلار در حوزه آی. سی. تی تبادل مالی و تجاری داشتیم و پیش بینی ما این است که در سال ٢٠٢٣ این رقم به ۶.۵ تریلیون دلار برسد.  
معاون وزیر کار ادامه داد: سهم تبادل تجاری کشور در بخش آی. سی. تی نسبت به جمعیت پایین است، اما با توجه به رشد تخصصی این بخش، رصت پیشرفت در این حوزه را داریم.
 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.