عملکرد مطلوب استان خراسان جنوبی در پرداخت تسهیلات به سیل زدگان

عملکرد مطلوب استان خراسان جنوبی در پرداخت تسهیلات به سیل زدگان

استان خراسان جنوبی 100 درصد از اعتبار ابلاغی خود برای تسهیلات قرض الحسنه به آسیب دیدگان ناشی از سیل فروردین ماه سال جاری را پرداخت کرد.

به گزارش دیوان اقتصاد ، بانک مسکن، به دنبال وقوع سیل گسترده در بخش زیادی از استان های کشور در ابتدای سال جاری، از جمله بانک های عامل و پیشرو در پرداخت تسهیلات حمایتی از سیل زدگان کشور بوده و است.، بانک مسکن مطابق با تکلیف بانک مرکزی، تسهیلات حمایتی از هموطنان آسیب دیده در جریان سیل اخیر کشور، در سه قالب شامل تسهیلات مشارکت مدنی برای بازسازی واحدهای آسیب دیده شهری و روستایی، تسهیلات جعاله برای تعمیر واحدهای مسکونی آسیب دیده و تسهیلات مرابحه برای تامین لوازم خانگی و کمک هزینه های معیشتی پیش بینی و پرداخت شده است.
بر اساس این گزارش، بانک مسکن از ابتدای سال جاری تا اواسط مهر ماه 98 ، مجموعا رقمی معادل 338 میلیارد و 535 میلیون و 900 هزار تومان از450 میلیارد تومان اعتبار ابلاغی به 21 استان سیل زده، تسهیلات قرض الحسنه در قالب تسهیلات حمایتی بازسازی، تعمیر و کمک هزینه معیشتی به متقاضیان آسیب دیده در استان های سیل زده کشور پرداخت کند.
آمارها نشان می دهد بانک مسکن با بیان اینکه اعتبار ابلاغی میان استان های مختلف با توجه به میزان خسارت وارده به واحدهای مسکونی از سوی بانک مرکزی با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و وزارت کشور محاسبه و تخصیص پیدا کرده است، اظهار کرد: از میان 21 استانی که در جریان سیل اخیر کشور آسیب دیده اند، استان لرستان، گلستان، خوزستان، مازندران بیشترین خسارت و به تبع آن بیشترین میزان اعتبار ابلاغی جهت اعطای تسهیلات به شعب آنها اختصاص پیدا کرده است که تا تاریخ 18 مهرماه سال جاری ،استان گلستان با پرداخت 75 میلیاردو 358 میلیون تومان از مبلغ 83میلیاردو250 میلیون اعتبار ابلاغی توانسته است با پرداخت 90 درصد از اعتبار ابلاغی خود به سیل زدگان، در مقایسه با سه استان دیگر عملکردمطلوبی را نشان دهد.
همچنین بررسی عملکرد سایر استان ها نیز نشان دهنده آن است که تا پایان 18 مهر ماه سال جاری شعب استان خراسان جنوبی توانسته اند 100 درصد از اعتبار ابلاغی خود را به آسیب دیدگان ناشی از سیل فروردین ماه سال جاری پرداخت کنند و در صدر استانهای پرداخت کننده تسهیلات به جهت اعتبار ابلاغی خود قرار گیرند.
به گزارش هیبنا بررسی عملکرد سایر استان ها نیز نشان دهنده آن است که تا پایان 18 مهر ماه سال جاری 8 استان مرکزی،زنجان،سیستان و بلوچستان،خراسان رضوی، کرمانشاه،کردستان،خراسان شمالی و همدان توانسته اند تا کنون بیش از 90 درصد از اعتبار تخصیصی خود را به آسیب دیدگان ناشی از سیل در قالب انواع تسهیلات ساخت، بازسازی و کمک هزینه خرید لوازم منزل پرداخت کنند.
این گزارش در ادامه می افزاید:3 استان چهار محال و بختیاری، ،ایلام و سمنان نیز توانسته اند بیش از 80 درصد اعتبار ابلاغی خود را به آسیب دیدگان ناشی از سیل فروردین ماه سال جاری پرداخت کنند.
این گزارش حاکی از آن است که در هفته های اخیر روند پرداخت تسهیلات حمایتی به هموطنان آسیب دیده سرعت بیشتری پیدا کرده است و شعب بانک مسکن در استان های مختلف برای پرداخت تسهیلات آمادگی کامل را دارند.
همچنین با مذاکرات انجام شده بانک مسکن با بانک مرکزی احتمال آنکه بودجه تخصیص یافته به استان های آسیب دیده برای جبران خسارت های ناشی ازسیل افزایش پیدا کند،وجود دارد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.