راهکار‌های حفظ نقدینگی در بازار سرمایه

دبیر کل کانون نهاد‌های سرمایه گذاری تشریح کرد:

راهکار‌های حفظ نقدینگی در بازار سرمایه

بازار سرمایه در یک فرصت ارزشمند شاهد ورود حجم زیادی از نقدینگی بود که همگام با رکود بازار‌های موازی به بورس آمدند اما ؛ با گذشت زمان و موج‌های هیجانی "کداولی‌های" بدون آموزش، شروع به خارج شدن از بازار کردند.

به گزارش دیوان اقتصاد,سعید اسلامی بیدگلی، دبیر کل کانون نهاد‌های سرمایه گذاری ایران در خصوص راهکار‌های حفظ نقدینگی به بورس‌نیوز گفت: ورود نقدینگی را می‌توان یک فرصت بسیار طلایی برای توسعه بازار دانست البته به شرطی که نهاد‌های ناظر و قانون‌گذار "بورس"، آمادگی کافی برای جذب چنین نقدینگی را در مقاطع مختلف زمانی مختلف داشته باشند.
وی ادامه داد: عدم وجود نقدینگی باعث شده تا بخشی از سرمایه‌گذاران غیرحرفه‌ای که به اصطلاح "کداولی" نامیده می‌شوند به‌صورت مستقیم و نه از طریق ابزار‌های غیرمستقیم یا نهاد‌های حرفه‌ای، وارد گود بازارسرمایه شوند که متاسفانه با نخستین ریزش، شروع به خالی کردن بازار کردند.
دبیر کل کانون نهاد‌های سرمایه‌گذاری ایران به نکاتی در خصوص ورود سرمایه‌گذاران اشاره داشت و افزود: اولین نکته برای حضور "کداولی‌هایی" که دانش کافی از بورس ندارند، آن بوده که به طور «غیرمستقیم» یا «نهاد‌های حرفه‌ای» اقدام به معاملات در بازارسرمایه کنند.
وی تصریح کرد: وضعیت توسعه‌ای نهاد‌های مالی نسبت به گذشته ارتقا پیدا کرده و «موسسات سبدگردان»، «شرکت‌های سبدگردان»، «مشاوران سرمایه‌گذاری» با سهامداران خرد نسبت به خرید و فروش سهام، فعالیت داشته ضمن آنکه موسساتی همچون تامین‌سرمایه نیز عملا با سرمایه‌پذیران و سرمایه‌گذاران کلان‌تر، وارد گود همکاری می‌شوند.
اسلامی بیدگلی نکته بعدی را نگاه سرمایه‌گذاری عنوان کرد و گفت: این نگاه در بازار‌سرمایه باید بلندمدت باشد، برخی افراد بابت ریزش‌های چند روز اخیر بازار نگران هستند اما؛ اگر بازار از ابتدای سال یا ابتدای تابستان بررسی شود کماکان بورس جزو بازار‌های پربازده اقتصادی کشور محسوب شده و اساسا در این بازار فردی برنده است که در بلند مدت حضور داشته باشد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.