مذاکره با 6 بانک بزرگ اروپایی برای دریافت اعتبار 3 میلیون یورویی

مدیرعامل بانک صنعت و معدن خبر داد:

مذاکره با 6 بانک بزرگ اروپایی برای دریافت اعتبار 3 میلیون یورویی

صندوق مشترک سرمایه گذاری در بورس راه اندازی می شود
دوشنبه, سپتامبر 5, 2016 - 14:33 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: با 6 بانک بزرگ  اروپایی به شکل کنسرسیوم برای دریافت خط اعتباری 3 میلیارد یورویی در حال مذاکره هستیم که هنوز نهایی نشده است.

 

به گزارش دیوان اقتصاد، علی اشرف افخمی افزود: افزایش سرمایه در بانک صنعت و معدن در تاریخ ۸ شهریور ماه به رقم ۴ هزار میلیارد تومان رسید و ثبت شد که نسبت به بانک های توسعه ای در سایر کشورها بسیار پایین تر است.ما در این بانک تاکنون هنوز از تسعیر ارز ، دریافتی نداشته ایم و حدود ۲ هزار میلیارد تومان مطالبات معوق ما از بخش تسعیر ارز است.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن بیان داشت: افخمی گفت: در پی مذاکرات با بانک مرکزی توانستیم خطوط اعتباری از بانک مرکزی بگیریم که در سال ٩٣ و ٩٤، ٨٧٥ میلیارد تومان بوده و برای سال جاری نیز تمدید شد و با موافقت صورت گرفته در سال جاری ٥٠٠ میلیارد تومان برای صنایع کوچک و متوسط اضافه شده است. وی اظهار کرد: از سوی دیگر از صندوق توسعه ملی نیز ۱۶۰۰ میلیارد تومان خطوط اعتباری دریافت کرده ایم که تاکنون ۱۲۰۰ میلیارد تومان را بازپرداخت کرده ایم.

افخمی درباره پرداختی های بانک نیز تصریح کرد: در سال ۹۴ نیز ۸۱۰۰ میلیارد تومان پرداختی داشته ایم. مدیرعامل بانک صنعت و معدن با اشاره به اینکه طی پنج ماه گذشته از طریق بانک های اروپایی و آسیای جنوب شرقی ٣٣٢ میلیون دلار گشایش اعتبار صورت گرفته است، گفت: پس از برجام سه خط اعتباری در بانک فعال شده که ٤٠٠ میلیون دلار مربوط به خط اعتباری اگزیم بانک هندوستان است.

از این خط اعتباری ١٢٠ میلیون دلار گشایش یافته و ١٥٠ میلیون دلار دیگر هم به زودی فعال خواهد شد.وی به خط اعتباری ١٠٠ میلیون دلاری از کره جنوبی اشاره کرد و افزود: این خط اعتباری با این رقم شروع شده و افزایش خواهد یافت. مدیرعامل بانک صنعت و معدن افزود: از دیگر فعالیت های بانک حمایت از کسب و کارهای نوپا می باشد که حمایت از ۳ طرح نوآورانه  دانشگاه امیرکبیر در دست اقدام است. وی از مذاکره با ریاست سازمان بورس در مرداد ماه سال جاری خبرداد و گفت: طبق توافق انجام شده قرار است  بر روی صندوق های مشترک کار کنیم  که در این راستا تا پایان سال اولین صندوق پروژه در بازار سرمایه راه اندازی می شود.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن با اشاره به اینکه دو قرارداد بزرگ با صندوق توسعه ملی داشتیم، گفت: در سال ٩٢،  قرارداد 5.9 میلیارد یورویی با صندوق توسعه ملی منعقد شد که ٤.١ میلیارد یورو از این رقم گشایش یافت و ٢ میلیارد یورو پرداخت شد و از سال ٩٤ تا کنون نیز مبلغ ٣.١ میلیارد یورو قرارداد منعقد شده است. وی با اشاره به اینکه با دو بانک بزرگ چینی هم مذاکراتی انجام شده که هر کدام از آنها یک میلیارد یورو خط اعتباری خواهد بود، اظهار داشت: با 57 بانک  در 22 کشوررابطه کارگزاری داریم .

مدیرعامل بانک صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ما سهامدار یک بانک اروپایی به نام «بانک تجاری ایران و اروپا» هستیم که مقر آن در آلمان است، افزود: این بانک در پنج ماه گذشته رقم ۵.۵ میلیارد یورو  را با 5/0 در صد کارمزد جابه جا کرده است که در گذشته ما باید ۱۰ تا ۱۱ درصد بابت انتقال این پول کارمزد پرداخت می‌کردیم. مدیرعامل بانک صنعت و معدن اظهار کرد: اولین قطار سریع السیر تهران_ اصفهان با سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت که 8/1 دهم میلیارد دلار آن را بانک صنعت و معدن تامین اعتبار کرده است از اقدامات مربوطه در حال انجام است . همچنین برای تامین اعتبار قطار سریع السیر تهران_ مشهد نیز در حال مطالعه و بررسی هستیم.وی افزود: به طور کلی در ۵ ماهه اول سال ۹۵ ، ۳۰ طرح تولید و به بهره برداری رسیده است که شامل ۱۳ واحد بزرگ و ۱۷ واحد کوچک و متوسط می باشد.افخمی گفت: برای واحدهای بزرگ ۵۵۰ میلیون دلار سرمایه گذاری شده مانند پتروشیمی مهاباد، کهنوج، بهبهان و سیرجان که به تولید رسیده است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.