سهم 38 درصدی دولت یازدهم از کل واگذاری های 15 سال گذشته

رییس سازمان خصوصی سازی خبر داد؛

سهم 38 درصدی دولت یازدهم از کل واگذاری های 15 سال گذشته

دوشنبه, سپتامبر 5, 2016 - 14:49 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

رییس کل سازمان خصوصی سازی گفت: افزون بر 391 تریلیون و 809 میلیارد ریال سهم دولتی در دولت یازدهم واگذار شده است که 38 درصد کل واگذاری ها در 15 سال گذشته را دربر می گیرد.

 

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایرنا ، «میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی» درباره عملکرد این سازمان در سال 94 گفت: پارسال 84 شرکت دولتی به ارزش کل پایه 112 تریلیون و 569 میلیارد ریال برای واگذاری قیمتگذاری شد.

این مقام مسئول با اشاره به این که سال گذشته به عرضه 230 بنگاه به ارزش 137 تریلیون و 987 میلیارد ریال اقدام شد، افزود: از این تعداد، 48 شرکت به ارزش 37 تریلیون و 329 میلیارد ریال به فروش رسید.

وی با اشاره به اینکه از مجموع واگذاری های انجام شده در سال گذشته، نزدیک به 81 درصد به ارزش 30 تریلیون و 60 میلیارد ریال فروش سهام به عموم مردم بوده است، افزود: از زمان تاسیس سازمان خصوصی سازی در سال 80 تاکنون، هزار و 418 تریلیون و 256 میلیارد ریال سهم دولتی واگذار شده است.

پوری حسینی ادامه داد: از این میان، هزار و 26 تریلیون و 448 میلیارد ریال تا پیش از دولت یازدهم بوده و 391 تریلیون و 809 میلیارد ریال نیز در سه سال گذشته انجام شده که 38 درصد کل واگذاری ها در 15 سال گذشته را شامل می شود.

 

* برجام و واگذاری های دولت

پوری حسینی در ادامه با اشاره به تاثیر فضای پسابرجام بر روند واگذاری های دولت بیان داشت: در این مدت اقدام های مناسبی توسط سازمان خصوصی سازی برای بازاریابی و جذب سرمایه خارجی انجام شده، به طوری که در دوران پسابرجام جلسات مشترکی را با سرمایه گذارانی از کشورهای ایتالیا، لبنان، آلمان، هند، مجارستان، ژاپن، هند و روسیه برای معرفی فرصت های سرمایه گذاری به خارجی ها داشته ایم.

رییس کل سازمان خصوصی سازی همچنین درباره تکالیف قانونی این سازمان برای نظارت بر عملکرد شرکت های در حال واگذاری و واگذار شده، تصریح کرد: ثبت تغییر اساسنامه، فروش، اجاره، ترهین و توثیق دارایی ها، اخذ تسهیلات بانکی، ثبت افزایش سرمایه، ثبت مصوبات مجامع عمومی شرکت ها و ثبت صورتجلسات هیات مدیره، از جمله اقداماتی است که شرکت های در حال واگذاری و واگذار شده باید با کسب اجازه از سازمان خصوصی سازی نسبت به انجام آنها اقدام کنند.

وی درباره برنامه های آتی این سازمان گفت: فروش بنگاه های دولتی باقیمانده، ساماندهی سهام عدالت، جایگزینی نگاه تعهدی به جای درآمدزایی در واگذاری ها، وصول مطالبات معوق و سرسید شده و بازرسی ویژه از شرکت های واگذار شده به صورت بلوکی، از مهمترین اقدامات امسال این سازمان برای پیگیری و اجراست.

پیش تر این مقام مسوول اعلام کرده بود، واگذاری های انجام شده در طول 15سال گذشته در این سازمان در مجموع به ارزش یک تریلیون و 420 میلیارد ریال بوده که 300 میلیارد ریال آن در قالب واگذاری به عموم مردم، 300 میلیارد ریال در قالب رد دیون و 300 میلیارد ریال دیگر در قالب سهام عدالت بوده است.  




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.