اتخاذ تدبیر ارزی برای استفاده از ظرفیت اتحادیه اوراسیا

اتخاذ تدبیر ارزی برای استفاده از ظرفیت اتحادیه اوراسیا

یک‌شنبه, نوامبر 3, 2019 - 10:52 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی می‌گوید برای استفاده از ظرفیت بزرگ ایجاد شده برای کشور در اتحادیه اوراسیا، لازم است تا تدبیری برای نقل و انتقال ارز با کشورهای عضو این اتحادیه اندیشیده شود.
 

به گزارش دیوان اقتصاد، حسن فروزان‌فر  در گفتگو با ایبِنا درباره عضویت ایران در اتحادیه اوراسیا و برداشتن شدن تعرفه‌ها برای بیش از ۸۰۰ قلم کالا اظهار داشت: در شرایط سخت اقتصادی به هر حال مفری به نام اتحادیه اروسیا برای کشور ایجاد شده که موارد جالب توجهی به حوزه در حوزه صنایع غذایی و کشاورزی در آن دیده می‌شود.
وی افزود: به عنوان نمونه در حوزه انواع و اقسام ماهی‌های خوراکی که در ایران بستر مناسبی برای تولید آن وجود دارد یا ظرفیت خالی برای تولید داریم، تعرفه‌های ترجیحی وضع شده است. البته تمامی تعرفه‌ها صفر نخواهد شد اما تعرفه ترجیحی خوبی وضع شده است.
رییس کمیسیون حمایت قضایی و مبارزه با فساد اتاق تهران در عین حال تصریح کرد: کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا، فاصله نزدیکی با ایران دارد و رفت‌ و آمد به آنها با توجه به شرایط سختی که در تعاملات بین‌المللی برای ایران ایجاد کرده‌اند، کار دشواری نیست.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تاکید کرد: نکته مهم درباره عضویت ایران در اتحادیه اوراسیا آن است که باید راهکاری جدی و عملیاتی برای مبادله ارز با کشورهای این اتحادیه پیدا کنیم. به نظر می‌رسد که هم بانک مرکزی، هم اتاق بازرگانی و هم فعالان اقتصادی باید برای یافتن مکانیزم ارزی مناسب با یکدیگر همکاری کنند تا بتوان از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد.
فروزان‌فر در عین حال تصریح کرد که باید تشکل‌های تخصصی با همکاری اتاق بازرگانی و وزارت صنعت، معدن و تجارت مطالعات فشرده‌ای را برای مشخص کردن تعرفه‌های ترجیحی با اتحادیه اوراسیا آغاز کنند تا بتوان از آن در ظرفیت‌سازی کشور استفاده کرد.
 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.