اثرات افزایش سرمایه بانک ملت بر سهام این بانک

اثرات افزایش سرمایه بانک ملت بر سهام این بانک

براساس اطلاعات کدال، بانک ملت قصد دارد 8 هزار میلیارد تومان از سود انباشته خود را به حساب سرمایه منتقل کند. به این ترتیب این بانک با افزایش سرمایه 160درصدی رو به رو خواهد بود.
 

به گزارش دیوان اقتصاد، هیات مدیره بانک ملت، به منظور بهبود ساختار مالی و تقويت نسبت کفايت سرمايه این بانک، درخواست افزایش سرمایه از 5هزار میلیارد تومان به 13هزار میلیارد تومان را داده که این مساله در 13آبان 98 به تصویب هیئت مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده است.
برهمین اساس، در گزارش توجیهی پیشنهاد افزایش سرمایه بانک ملت با توجه به تاثیر در بهبود عملیات و سودآوری، عمده دلایل مورد اشاره در گزارش توجیهی افزایش سرمایه بانک ملت، بهبود نسبت كفايت سرمايه، رعايت مقررات مربوط به اعطاي تسهیلات، رعايت مقررات مربوط به سقف مجاز تحصيل دارايی‌های ثابت، رعايت مقررات مربوط به وضعيت باز ارزی، رعايت مقررات مربوط به سرمايه‌گذاری در اوراق بهادار ذکر شده است.
**دو جبهه در بورس
خبر افزایش سرمایه بانک ملت دو جبهه از معامله‌گران را رویاروی هم قرار داد. گروهی از فعالان بازار این موضوع را دلیلی برای رفع نگرانی در خصوص افزایش سرمایه بانک‌ها تلقی کردند و گروهی دیگر این نوع افزایش سرمایه را مهر تاییدی بر ترس بازار دانستند.
طبق اظهارات معاون نظارتی بانک مرکزی یکی از بندهای محدودسازی افزایش سرمایه مرتبط به دارایی‌های قابل فروش بانک‌هاست. این محدودیت را می‌توان در راستای سیاست‌های کلی بانک مرکزی برای سوق دادن بانک‌ها به خروج از بنگاه‌داری و چابک‌سازی عملیات بانکی تلقی کرد.
براساس آنچه بانک ملت درخصوص محدوديت جديد افزايش سرمايه بانک‌ها در سامانه کدال منعکس کرده است، برنامه اين بانک برای افزايش سرمايه، از محل تجديد ارزيابي املاک ملکی و سرقفلی بوده و بر همین اساس در صورت ابلاغ محدوديت جدید، خللی در برنامه افزايش سرمايه اين بانک وارد نخواهد شد.
بنابراین جای نگرانی برای سهامداران وجود نداشته و اثرات مستقیم این افزایش سرمایه از طریق فروش دارایی می‌تواند در جهت تقویت سهام بانکی عمل کند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.