تشکیل کمیته داوری بین فعالان بخش خصوصی ایران و چین

تشکیل کمیته داوری بین فعالان بخش خصوصی ایران و چین

سه‌شنبه, نوامبر 12, 2019 - 14:17 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران پیشنهاد کرد تا کمیته داوری برای حل اختلافات و مشکلات فعالان اقتصادی ایران و چین تشکیل شود.

به گزارش دیوان اقتصاد، مسعود خوانساری رییس اتاق تهران که در رأس هیاتی از فعالان بخش خصوصی و مدیران دولتی برای توسعه همکاری‌های اقتصادی بین ایران و چین به پکن سفرکرده است با معاون اول شورای توسعه تجارت بین‌الملل چین دیدار کرد.
شورای توسعه تجارت بین‌الملل چین یکی از بزرگ‌ترین تشکل‌های اقتصادی این کشور است که با ۲۱۶ هزار عضو در ۱۱۰ نقطه‌چین و ۲۰ کشور دنیا نمایندگی دارد. رییس اتاق تهران پیشنهاد داد برای توسعه همکاری‌های اقتصادی و شناخت فرصت‌ها و تبادل اطلاعات اقتصادی و تجاری بین فعالان بخش خصوصی دو کشور سایت مشترکی به دو زبان چینی و فارسی راه‌اندازی شود.
رییس اتاق تهران در این دیدار با اشاره به روابط عمیق تاریخی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی ایران و چین، گفت: چین در طول سال‌های گذشته و باوجود تحریم‌های اقتصادی ناجوانمردانه علیه ایران همیشه اصلی‌ترین شریک اقتصادی ایران بوده است که این خود نشان‌دهنده عمق روابط اقتصادی دو کشور است. با توجه به افزایش تحریم‌های آمریکای در ماه‌های گذشته و فشار به دیگر کشورها ازجمله چین و فعالان اقتصادی چینی برای قطع روابط اقتصادی و بانکی خود با ایران و بروز برخی مشکلات در نقل و انتقالات مالی و بانکی، پیشنهاد می‌شود کمیته داوری برای حل اختلافات و مشکلات فی‌مابین فعالان اقتصادی دو کشور تشکیل شود.
خوانساری گفت: تحریم‌ها باعث بروز برخی مشکلات به‌ویژه در نقل و انتقالات مالی و بانکی شده است که برای حل آن‌ها نیاز به حکمیت و داوری است و از همین رو پیشنهاد می‌شود اتاق تهران و شورای توسعه تجارت بین‌الملل چین به نمایندگی از فعالان اقتصادی دو کشور کمیته داوری را شکل دهند و یک نماینده از اتاق تهران و یک نماینده از شورای توسعه تجارت بین‌الملل چین موارد اختلاف را برطرف کنند تا شاهد استحکام بیشتر روابط اقتصادی بین فعالان اقتصادی دو کشور باشیم.
رییس اتاق تهران بابیان اینکه ایران فرصت‌های بسیاری برای سرمایه‌گذاری دارد و بازاری مناسب برای حضور سرمایه‌گذاران چینی محسوب می‌شود، پیشنهاد داد برای توسعه همکاری‌های اقتصادی و شناخت فرصت‌ها و تبادل اطلاعات اقتصادی و تجاری بین فعالان بخش خصوصی دو کشور سایت مشترکی به دو زبان چینی و فارسی راه‌اندازی شود.
مسعود خوانساری همچنین با اشاره به اینکه اتاق تهران بزرگ‌ترین تشکل اقتصادی بخش خصوصی در ایران است که حدود ۲۰ هزار عضو دارد، گفت: شکل‌گیری روابط عمیق بین شورای توسعه تجارت بین‌الملل چین و اتاق تهران می‌تواند بستر بسیار مناسبی را برای توسعه همکاری‌های اقتصادی فعالان بخش خصوصی ایرانی و چینی فراهم کند و از همین رو مناسب خواهد بود که نشست‌های منظم سالیانه بین دو طرف در ایران و چین به میزبانی اتاق تهران و شورای توسعه تجارت بین‌الملل چین برگزار شود. همچنین پیشنهاد می‌شود زمینه‌های حضور فعال‌تر اقتصادی در نمایشگاه‌های بین‌المللی مشترک هم فراهم شود.
در این دیدار لو پنگ چی معاون اول شورای توسعه تجارت بین‌الملل چین هم با خوش‌آمدگویی به هیات ایرانی و استقبال از توسعه روابط اقتصادی و همکاری‌های مشترک شورای تجارت بین‌الملل چین و اتاق تهران، گفت: تحریم‌های آمریکا در طول ماه‌های گذشته متاسفانه باعث کاهش حجم روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور و بروز برخی مشکلات برای شرکت‌های چینی شده است و ما از هرگونه پیشنهاد ازجمله شکل‌گیری کمیته داوری برای حل مشکلات پیش‌آمده استقبال کرده و با اتاق تهران برای توسعه روابط دوجانبه همکاری خواهیم کرد.

در پایان این جلسه مسعود خوانساری رییس اتاق تهران به‌ صورت رسمی از هیات مدیره شورای تجارت بین‌الملل چین به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تشکل‌های اقتصادی این کشور دعوت کرد تا به میزبانی اتاق تهران، به کشورمان سفر کنند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.