"نقدینگی" در پارکینگ "بورس"

"نقدینگی" در پارکینگ "بورس"

مدیرعامل کارگزاری بانک صنعت و معدن گفت: نقدینگی از "بورس" به بانک نرفته و در خود اوراق با درآمد ثابت بازارسرمایه بوده اما این پول پارک شده نیاز با محرکی قوی برای استارت مجدد رشد شاخص دارد.
 

به گزارش دیوان اقتصاد،محمد مشاری مدیرعامل کارگزاری بانک صنعت و معدن در گفت‌وگو با بورس‌نیوز درخصوص ورود صندوق توسعه بازار به حمایت از سهم‌های زیان‌ده، اظهارکرد: ورود این صندوق به هر صنعت و سهمی، طبیعتا با مخالفت‌هایی مواجه خواهد شد چراکه صنایعی که جزو حمایت قرار نمی‌گیرند توقع حمایتی را از این صندوق داشته و با هرگونه سرمایه‌گذاری در حوزه‌ای غیر از آنها، مخالفت می‌کنند.
وی ادامه داد: اگر این صندوق بر خودرویی‌ها فعال شده و اقدام به خرید می‌کند، بخاطر دیتا و سیگنال‌های بوده که افراد این صندوق به آن اطمینان داشته که برای مثال "خودرویی‌ها" لیدر بازار هستند؛ بنابراین اگر شاخص بخواهد سبزپوش شود باید روی لیدر بازار تمرکز کرد و این اقدام صندوق، در تضاد با منافع بازار نبوده و این کار ایرادی ندارد.
کارشناس بازارسرمایه درخصوص سبزپوشی بازار در گروه‌هایی مانند بانکی‌ها نیز گفت: یکی از حمایت‌های که این صندوق داشته، گروه بانکی‌ها بوده اما از سوی دیگر نباید تجدید ارزیابی‌هایی که فعلا به مشکلی مانند بُعد زمانی خورده را فراموش کرد.
مدیرعامل کارگزاری بانک صنعت‌ومعدن در ادامه با ارزیابی کمبود نقدینگی در معاملات نیز تاکید کرد: حجم پول در سهام به شدت کاهش پیدا کرده و این را می‌توان از سقف صندوق درآمد ثابت مشاهده کرد زیرا این صندوق به سقف خورده و دیگر نمی‌تواند واحدی را صادر کند، بنابراین پول از بازار به بانک نرفته و در خود اوراق با درآمد ثابت بازار سرمایه است.
وی گفت: پول‌هایی که در این بخش بازار، رسوب کرده در انتظار محرکی قوی برای سرمایه‌گذاری بوده که فعلا در بازار وجود ندارد و شاید پس از انتخابات و با بحث‌هایی مانند افزایش قیمت‌هایی نظیر بنزین و ... این پول پارک شده، بیرون آید.
 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.