ورود ایران به کریدور ریلی جاده ابریشم؛ استراتژی کشور برای دور زدن تحریم‌ها

ورود ایران به کریدور ریلی جاده ابریشم؛ استراتژی کشور برای دور زدن تحریم‌ها

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: توسعه حمل و نقل ریلی یکی از مولفه های تأثیرگذار در کمرنگ شدن اثر تحریم های اقتصادی علیه کشورمان است، زیرا ایران با پیوستن به کمربند ریلی ابریشم می تواند به بازار کشورهای اروپایی دست یابد.

به گزارش دیوان اقتصاد ،مجید کیانپور عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به آثار مثبت اتصال ریلی ایران به راه ابریشم، گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته قرار است که ایران به کریدور جنوبی منطقه بپیوندد، این کریدور از کشورهای چین، قزاقستان و ترکمنستان آغاز شده و سپس از مسیر شهر سرخس وارد ایران شده و پس از آن با عبور از کشور ترکیه به کشورهای اروپایی می رسد.
نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قطعا در شرایط کنونی توسعه حمل و نقل ریلی جزء اولویت های اصلی کشور محسوب می شود، به ویژه آنکه تقویت این بخش می تواند به بهبود اقتصاد کشور نیز کمک شایانی کند.
توسعه حمل و نقل ریلی یکی از مولفه های تأثیرگذار در کمرنگ شدن اثر تحریم های اقتصادی علیه کشورمان است، زیرا ایران با پیوستن به کمربند ریلی ابریشم می تواند به بازار کشورهای اروپایی دست یابد
وی افزود: توسعه حمل و نقل ریلی یکی از مولفه های تأثیرگذار در کمرنگ شدن اثر تحریم های اقتصادی علیه کشورمان است، زیرا ایران با پیوستن به کمربند ریلی ابریشم می تواند به بازار کشورهای اروپایی دست یابد.
این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: جابه جایی سریع و ارزان، کاهش آلودگی هوا و کاهش مصرف سوخت از دیگر مولفه های مهم در توسعه حمل و نقل ریلی در عرصه منطقه ای و بین المللی است.
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایط کنونی به دلیل تحریم های اعمال شده علیه صنعت دریانوردی کشورمان، هزینه انتقال کالا به کشورهای منطقه ای و فرامنطقه از مسیر دریا بالا رفته، حال می توان با فعال کردن مسیرهای متعدد ریلی و اتصال به شبکه های بین المللی، از این ظرفیت برای انتقال کالا استفاده کرد./




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.