اصناف تولیدی تسهیلات بانکی دریافت می‌کنند

اصناف تولیدی تسهیلات بانکی دریافت می‌کنند

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: از برنامه‌های جدی این وزارتخانه پرداخت تسهیلات بانکی به اصناف تولیدی به منظور رفع مشکل نقدینگی آنهاست.

به گزارش دیوان اقتصاد,سعید زرندی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیشتر از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۳۹۷ قرار بود ۲۰ درصد از تسهیلات برای حوزه اصناف تولیدی لحاظ شود اما این برنامه‌ خیلی پررنگ دیده نشد و بانکها نیز علاقه‌ای به دادن تسهیلات به اصناف نداشتند.
وی اضافه کرد: با این حال وزارت صنعت، معدن و تجارت تلاش دارد برای رونق تولید، تسهیلات بانکی را به اصناف تولیدی اختصاص دهد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سوالی در خصوص تولید خودرو گفت: با اقدامات انجام گرفته طی چند ماه اخیر کمبود قطعه خودروهای دو شرکت "ایران خودرو" و "سایپا" برطرف شد و با بر طرف شدن کمبود قطعه، تعداد خودروهای پارکینگی دو شرکت مزبور تغییر محسوسی داشته و به یک سوم کاهش یافته است.
زرندی افزود: هنوز مشکلات مربوط به تامین مالی در شرکتهای خودروساز وجود دارد که رفع آنها در دست پیگیری است و در صورت برطرف شدن مشکل مالی خودروسازان، تولید در این بخش رشد لازم را خواهد یافت.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.