۱۰ میلیون خودرو و موتورسیلکت فاقد بیمه‌نامه هستند

رئیس کل بیمه مرکزی:

۱۰ میلیون خودرو و موتورسیلکت فاقد بیمه‌نامه هستند

رئیس کل بیمه مرکزی از راننده‌محور شدن صدور بیمه شخص‌ثالث از سال آینده خبرداد و گفت: حدود یک میلیون خودرو و ۹ میلیون موتورسیلکت در کشور فاقد بیمه‌نامه هستند.
 

به گزارش دیوان اقتصاد، غلامرضا سلیمانی در گفت وگو با ایرنا درباره صدور بیمه‌ شخص ثالث برای خودروها و موتورسیکلت ها، افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که بیشتر خودروها و موتورسیلکت‌های فاقد بیمه‌نامه متعلق به حاشیه شهرها و شهرهای کوچک و حاشیه‌ای هستند.
وی درمورد طرح راننده‌محور شدن بیمه های شخص ثالث از سال آینده توضیح داد: عامل حدود ۷۵ درصد تصادفات، اشتباهات و عملکرد انسانی است.
رئیس کل بیمه مرکزی افزود: بنابراین باید تلاش شود که رانندگان ناچار به رعایت بیشتر قوانین شده و در نتیجه آمار تصادفات کاهش یابد.
سلیمانی با بیان اینکه سالانه حدود ۱۷ هزار کشته و ۳۴۰ هزار مجروح ناشی از حوادث رانندگی داریم، اضافه کرد: تلفات و مصدومان ناشی از حوادث رانندگی، سالانه خسارت‌های جبران ناپذیری را به نظام سلامت، اقتصادی و اجتماعی کشور وارد می‌کند.
وی با یادآوری اقدامات انجام شده برای کاهش خسارت‌های رانندگی، گفت: بیشتر تصادفات به گروه سنی ۲۰ تا ۳۰ سال تعلق دارد که تجربه کمی نیز دارند.
رئیس کل بیمه مرکزی ادامه داد: در زمان صدور بیمه های جدید به عواملی مانند سن راننده، مدت زمان اخذ گواهینامه، سابقه تصادفات و ... توجه شده و حق بیمه بر اساس این عوامل تعیین و اخذ خواهد شد.
سلیمانی با بیان اینکه در مجموع، این طرح به سود بیمه شده‌ها خواهد بود، اظهار داشت: بر اساس این طرح، حق بیمه راننده‌های پرخطر افزایش می‌یابد، اما در مقابل، راننده‌های کم‌خطر از معافیت‌ها و تخفیفات بیمه‌ای برخوردار خواهند شد.
وی با بیان اینکه در سال ۹۸ اطلاعات مربوط به رانندگان تکمیل می‌شود، اضافه کرد: با تکمیل اطلاعات، این طرح در سال ۹۹ اجرایی خواهد شد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.