تشدید نظارت بر بازار بعد از اصلاح قیمت بنزین

تشدید نظارت بر بازار بعد از اصلاح قیمت بنزین

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اصلاح قیمت بنزین هیچ بهانه‌ای برای افزایش قیمت کالاها نیست و نظارت بر اصناف و بازار تشدید یافته است.
 

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از صدا و سیما، حسین مدرس خیابانی گفت: اصلاح قیمت صرفا درباره بنزین صورت گرفته است و دولت کاملا متوجه بوده که قیمت گازوئیل را تغییر ندهد و همین موجب می‌شود اثر اندک و ناچیزی روی قیمت‌ها اتفاق بیافتد.
وی گفت: این تصمیم در شرایطی اجرایی شد که شاهد پایداری نرخ ارز و ثبات نسبی اقتصادی هستیم و هیچ زمانی مثل اکنون کالاهای اساسی فراوان نبوده است؛ بر همین اساس، بازار با تخفیف‌های قابل توجه این کالاها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای مواجه است.
مدرس خیابانی افزود: البته اصناف باید مراقبت کنند که کسی از این فضا سوء استفاده نکند و سازمان‌های حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تعزیرات حکومتی به جد مراقب هستند تخلفی صورت نگیرد.
وی گفت: ما از مردم درخواست می‌کنیم به نگرانی‌ها دامن نزنند؛ چراکه انتظار تورمی موجب می‌شود با افزایش قیمت، کنار بیایند؛ در صورتی که هیچ بهانه‌ای برای افزایش قیمت کالاها نیست.
قائم مقام وزیر صنعت افزود: براساس مطالعات، اصلاح قیمت بنزین حداکثر ۴ درصد روی نرخ کالاها اثر می‌گذارد و دولت کاملا مراقب بوده است که در این تصمیمات خود به قیمت گازوئیل دست نزند.
مدرس خیابانی از مردم خواست فقط کالاهایی را خریداری کنند که نرخ آن درج شده باشد و در صورت مشاهده گران فروشی با سامانه ۱۲۴ تماس بگیرند.
وی، از مردم و رسانه‌ها خواست مسئولان نظارتی را در انجام وظایف شان یاری کنند.
 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.