مجمع تشخیص طرح حذف سود مرکب را تعیین تکلیف کند

مجمع تشخیص طرح حذف سود مرکب را تعیین تکلیف کند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در بحث تسهیلات کلان که بیشتر توسط تولیدکنندگان دریافت شده، باید تصمیم جدی و بزرگی گرفته شود که آن حذف سود مرکب از تسهیلات مربوطه است، بنابر این مجمع تشخیص مصلحت نظام باید هرچه سریع تر طرح حذف سود مرکب را تعیین تکلیف کند.
 

به گزارش دیوان اقتصاد،حمدالله کریمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به مصوبه مجلس درباره حذف سود مرکب از تسهیلات بانکی، گفت:یکی از موانع اصلی در راه رونق تولید کشور، دریافت سود مرکب از تسهیلات بانکی است، متأسفانه تولیدکنندگان مجبور هستند که سود کلانی را به بانک ها پرداخت کنند.
نماینده مردم شهرستان بیجار گروس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به طور حتم مجلس و دولت باید زمینه ای را فراهم کنند تا تولیدکننده به راحتی فعالیت کند، به نظر من در بحث دریافت سود تسهیلات، باید قرارداد اولیه میان بانک و وام گیرنده ملاک قرار گرفته و تنها از متقاضی سود ساده دریافت شود.
یکی از دلایلی که تولیدکنندگان ما قادر به رقابت به تولیدکنندگان خارجی نیستند، بحث هزینه های بالای حوزه تولید است، حال یکی از این موضوعات، بحث میزان سود تسهیلات و مسائل مرتبط با آن از جمله دریافت سود مرکب است، اما در کشورهای خارجی تولیدکنندگان با کمترین سود تسهیلات دریافت کرده و محصول خود را تولید می کنند
کریمی تصریح کرد: یکی از دلایلی که تولیدکنندگان ما قادر به رقابت با تولیدکنندگان خارجی نیستند، بحث هزینه های بالای حوزه تولید است، حال یکی از این موضوعات، بحث میزان سود تسهیلات و مسائل مرتبط با آن از جمله دریافت سود مرکب است، اما در کشورهای خارجی تولیدکنندگان با کمترین سود تسهیلات دریافت کرده و محصول خود را تولید می کنند.
حذف جریمه دیرکرد و وسود مرکب از تسهیلات معوق زیر 100 میلیون تومان
وی گفت: البته مجلس در مصوبه اخیر خود، بانک ها را مکلف به حذف جریمه دیرکرد و سود مرکب در تسهیلات معوق زیر 100 میلیون تومان کرده است که این مسئله می تواند بخش عمده ای از مشکلات وام گیرندگان را حل کند.
کریمی ادامه داد: اما در بحث تسهیلات کلان که بیشتر توسط تولیدکنندگان دریافت شده، باید تصمیم جدی و بزرگی گرفته شود که آن حذف سود مرکب از تسهیلات مربوطه است تا از این طریق تولیدکنندگان ضمن پرداخت اصل وام و سودی منطقی بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: با توجه به اینکه در شرایط کنونی طرح حذف سود مرکب در مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار دارد، این انتظار از اعضای مجمع می رود که هر چه سریع تر این طرح تعیین تکلیف شود، زیرا امروز مهم ترین اولویت کشور حمایت و تقویت بخش تولید بوده که این امر بدون حذف سود مرکب از تسهیلات بانکی مسیر نیست./
 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.