چین در انتظار محصولات ایرانی

چین در انتظار محصولات ایرانی

اعضای اتاق بازرگانی ایرانیان مقیم شرق چین در شانگهای روز شنبه در نشست با رییس و اعضای اتاق بازرگانی تهران ضمن تاکید بر ضرورت توسعه و تقویت روابط تجاری و بازرگانی چین و ایران، بر صادرات محصولات و تولیدات ایرانی به چین تاکید و اعلام کردند بازار چین آماده عرضه همه محصولات ایرانی است.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از اتاق بازرگانی ایرانیان مقیم شانگهای، در نشست مشترک اتاق بازرگانی تهران با اتاق بازرگانی ایرانیان مقیم شرق چین در شانگهای، «رمضان پرواز» سر کنسول جمهوری اسلامی ایران در شانگهای ضمن تاکید بر اهمیت نمایشگاه واردات شانگهای برای توسعه و صادرات محصولات ایرانی به چین، خواستار حضور بیشتر شرکت های برتر ایرانی در نمایشگاه ورادات سال آینده شانگهای شد.
چین فرصت ارزشمندی برای عرضه محصولات ایرانی است
رییس اتاق تهران و نایب رییس اتاق بازرگانی ایران نیز در این نشست با اشاره به اینکه چین همواره در سال های اخیر اولین شریک تجاری ایران بوده است گفت: چین با جمعیت 1.5 میلیارد نفر و واردات سالانه 2.3 تریلیون دلار از تمام دنیا، می تواند بستر ارزشمندی برای عرضه محصولات ایرانی باشد لذا تحقق این امر نیازمند نگاهی دقیق تر و مطالعه عمیق تر بوده و لازم است در این راستا بتوان از پتانسیل های موجود در چین بهره مند شد.
«مسعود خوانساری» با بیان اینکه روابط ایران و چین وارد مرحله راهبردی و استراتژیک شده است تاکید کرد باید بستری فراهم شود تا همه محصولات ایرانی به صورت هدفمند در بازار چین عرضه شوند، محصولات ایرانی فقط فرش، پسته، زغفران یا صنایع دستی نیست چین می تواند بازار بزرگی برای همه محصولات ایرانی بویژه محصولات مصرفی باشد.
او با اشاره به نقش مهم اتاق بازرگانی ایرانیان شرق چین در ارتقا روابط ایران و چین و گسترش بازار محصولات ایرانی در قلب تجارت جهان تاکید کرد اتاق بازرگانی شانگهای ضمن برخورداری از ساختاری منسجم و تشکیلاتی صمیمی، سازمانی فعال و پرکار است و می تواند سرآغازی برای گسترش روابط و فعالیت های تجاری و بازرگانی مشترک هر دو اتاق باشد.
رییس اتاق تهران ضمن معرفی اتاق تهران و همچنین هدف از سفر به چین گفت: اتاق بازرگانی شانگهای می تواند به توسعه بیشتر صادرات محصولات ایرانی در کشور چین کمک کند.
خوانساری ضمن خرسندی از شروع همکاری مشترک دو اتاق بازرگانی، از فعالیت های انجام شده در اتاق بازرگانی ایرانیان شانگهای تشکر و قدردانی کرد و اتاق بازرگانی شانگهای و تشکیلات قوی در شانگهای را برای حمایت از محصولات ایرانی در بازار چین بسیار با ارزش دانست

اتاق بازرگانی شانگهای آماده بازاریابی برای محصولات ایرانی است
«حسین نژاد صفری» رییس اتاق بازرگانی ایرانیان مقیم شرق چین نیز در این دیدار، حضور رییس اتاق بازرگانی تهران در شانگهای را بسیار مهم ارزیابی کرد و آن را نقطه عطفی در روابط بازرگانی ایران و چین خواند.
وی با اشاره به عضویت 20 هزار نفر در اتاق بازرگانی تهران افزود: اتاق بازرگانی تهران یکی از بزرگترین و منسجم ترین سازمان های خاورمیانه است که می تواند نقش مهمی در روابط تجاری ایران و چین ایفا کند.
او خاطر نشان کرد علیرغم تلاش های انجام شده در سالیان گذشته هنوز محصولات ایرانی به صورت حرفه ای، هدفمند و گسترده وارد بازار چین نشده است و حضور اتاق بازرگانی تهران در شانگهای و همکاری های دو جانبه می تواند شروع فصل نو و جدید در عرضه، صادرات و گسترش تمامی محصولات ایرانی باشد و فضا را برای ارتقا فضای کسب و کار برای صادرات کنندگان ایرانی مهیا کند.
نژاد صفری در ادامه گفت: اتاق بازرگانی ایرانیان مقیم شرق چین در شانگهای با همه امکانات و پتانسیل های خود با دارا بودن 120 عضو متخصص و حرفه ای که همگی دارای مدارج علمی و تجربه بسیار بالا در نوع خود در چین و شرق آسیا و حوزه اقیانوسیه هستند آماده همکاری عمیق و گسترده با اتاق بازرگانی تهران و گسترش و بازار سازی محصولات ایرانی در بازار 1.5 میلیاردی چین است.
رییس اتاق شانگهای از تلاش ها و فعالیت های سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین، همکاران سفارت و نیز زحمات و فعالیت های سرکنسول ایران در شانگهای برای تقویت روابط تجاری ایران و چین تشکر و قدردانی کرد.
اتاق شانگهای بازوی قوی برای همکاری با تجار ایرانی است
«علیرضا رمضانی فرد» نائب رییس اتاق بازرگانی ایرانیان مقیم چین در شانگهای نیز در ادامه این نشست گزارش کاملی از عملکرد، فعالیت کمیته ها و کارگروه های تخصصی به حاضران ارایه کرد و گفت: اتاق بازرگانی شانگهای با بهره گیری از ساختاری سازمانی و بین المللی در قلب تجارت چین و با بهره مندی از اعضای بسیار متخصص، کارآمد و فعال در حوزه های بازرگانی، صنایع ، کشاورزی، پزشکی، دارویی و گردشکری می تواند بازوی قوی برای اتاق بازرگانی تهران و سایر اتاق های بازرگانی در ایران باشد.
او همچنین روابط عمومی، اطلاع رسانی و نشریه آینده نگر و کانال اتاق تهران را بسیار قوی ارزیابی کرد و اتاق بازرگانی تهران را الگویی برای دیگر اتاق ها دانست.
خانم «فریال مستوفی» رییس کمیسیون سرمایه گذاری اتاق بازرگانی تهران و عضو نمایندگان اتاق ایران نیز در این نشست با اشاره به تلاش های انجام شده در بخش سرمایه گذاری با شرکت های چینی در ایران گفت: با رایزنی های انجام شده با سازمان ها و نهاد های ذیربط در ایران مشکلات سرمایه گذاری شرکت های چینی رفع شده است و اتاق بازرگانی تهران و ایران آماده همکاری با اتاق بازرگانی ایرانیان شرق چین برای جذب سرمایه گذاران چینی در ایران است.
در پایان این نشست نیز جمع بندی و نحوه همکاری دو اتاق تعریف و وظایف هر کدان ا این دو اتاق مشخص شد.
این مراسم که به میزبانی اتاق بازرگانی ایرانیان مقیم شرق چین برگزار شد با پذیرایی شام ادامه یافت و در پایان نیز همه شرکت کنندگان در جلسه در خصوص نحوه همکاری در زمینه های مختلف بحث و رایزنی کردند و اهداف کوتاه مدت و بلند مدت تعریف و تعین شد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.