واگذاری ۱۴۵ هزار میلیارد تومان سهام دولتی

واگذاری ۱۴۵ هزار میلیارد تومان سهام دولتی

رییس سازمان خصوصی سازی اعلام کرد: ۱۴۵ هزار میلیارد تومان سهام دولتی واگذار شده است.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایبِنا، علیرضا صالح با اشاره به اینکه از زمان شکل گیری این سازمان تاکنون بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان واگذاری با قیمت زمان واگذاری انجام شده، تاکید کرد: از این میزان واگذاری حدود ۱۴۵ هزار میلیارد تومان واگذاری با موفقیت انجام شده و تنها حدود ۵ هزار میلیارد تومان واگذاری که تنها ۴ درصد از کل واگذاری ها را شامل می شود، با مشکلاتی مواجه بوده است.
رییس سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه این سازمان از جمله دستگاه هایی است که باید ۱۰۰ درصد اطلاعات آن در اختیار مردم قرار گیرد، اظهار داشت: بر این اساس یکی از اولین اقداماتی که باید در این زمینه انجام شود تبدیل سازمان خصوصی سازی به اتاق شیشه ای است.
وی اعلام کرد: یکی از اقداماتی که در ماههای اخیر در سازمان خصوصی سازی انجام شده درج اطلاعات مربوط به کلیه بنگاه های قابل واگذاری به تفکیک استان در سایت این سازمان است. رییس سازمان خصوصی سازی افزود: در گام بعدی قصد داریم سامانه نظارتی در این سازمان تشکیل دهیم تا نظارت های پس از واگذاری شرکت ها را افزایش داده و این کار را دقیق تر انجام دهیم.
صالح در خصوص اقدامات انجام شده در راستای شفافیت اطلاعات نیز گفت: بنا داریم همه واگذاری های خود را در بورس اوراق بهادار انجام دهیم تا واگذاری های این سازمان با شفافیت بیشتری انجام شود.

معاون وزیر اقتصاد گفت: علاوه بر اقدامات ذکر شده بنا داریم به صورت سر زده نیز از بنگاه ها و شرکت های واگذار شده بازدید کنیم تا از این طریق میزان همخوانی اطلاعات و گزارشات ارسالی توسط خریداران شرکت های واگذار شده با چقدر با واقعیت را از نزدیک بررسی کنیم.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.