حجم مبادلات تجاری ایران و تاجیکستان مطلوب نیست

حجم مبادلات تجاری ایران و تاجیکستان مطلوب نیست

دوشنبه, دسامبر 2, 2019 - 10:27 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

وزیر نیرو اظهار داشت: از جمله اقداماتی که نیازمند پیگیری‌های بیشتر است اقدام عملی صورت‌های مالی، همکاری‌های بانکی، آموزشی، تسهیل در سرمایه‌گذاری، تکمیل پروژه تونل استقلال است که نیازمند اقدامات جدی ایران و تاجیکستان جهت رفع موانع است.
 

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایلنا، رضا اردکانیان، وزیر نیرو، در مراسم دیدار با عثمان‌علی عثمان‌زاده وزیر انرژی و ذخایر آبی جمهوری تاجیکستان اظهارداشت: ایران و تاجیکستان از مشترکات فرهنگی و تاریخی فراوانی برخوردارند که ماهیت ویژه‌ای را در منطقه داشته و همکاری‌های دو کشور را برجسته می‌کنند.
وی با بیان اینکه سطح روابط دو کشور به درجات بالاتری ارتقا خواهد یافت و در این راستا می‌توانیم نقش اثرگذاری را ایفا کنیم تصریح کرد: بیش از دو سال از اجلاس دوازدهم در آبانماه 96 که در شهر دوشنبه برگزار شد می‌گذرد و در مذاکرات توافقات خوبی بین دو کشور حاصل شد ولی اجرای آنها به دلیل برخی موانع به رغم پیگیری‌ها از نتیجه مطلوب برخوردار نبود ما مسئولین کمیته مشترک دو کشور سعی کردیم این موانع را برطرف کنیم.
اردکانیان خاطرنشان کرد: حجم مبادلات تجاری دو کشور در حال حاضر مطلوب نیست و با اهداف تعیین شده دو دولت فاصله زیادی دارد که انتظار می‌رود با عزم سران دو کشور شاهد رفع موانع به منظور ارتقای سطح مناسبات اقتصادی باشیم و فضای روابط دو کشور مثبت شده و مناسبات وارد مرحله نوین شود.
وی با اشاره به موضوعات حائز اهمیت که نیازمند تشریک مساعی است گفت: از جمله اقداماتی که نیازمند پیگیری‌های بیشتر است اقدام عملی صورت‌های مالی، همکاری‌های بانکی، آموزشی، تسهیل در سرمایه‌گذاری، تکمیل پروژه تونل استقلال است که نیازمند اقدامات جدی دو طرف جهت رفع موانع است.
وی خاطرنشان کرد: زمینه توسعه همکاری به ویژه در بخش کشاورزی، بهداشت، الکتریکی، همکاری‌های آبی، فناوری اطلاعات، حمل و نقل و تجارت فراهم شود.
وزیر نیرو همچنین از برگزاری اجلاس سالانه شورای حکام در روز پنجشنبه در کشورمان خبر داد و افزود: در این اجلاس 15 کشور از جمله جمهوری تاجیکستان حضور خواهند داشت.
 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.