تامین مالی استارت‌آپ‌ها از طریق صندوق‌های خطرپذیر

تامین مالی استارت‌آپ‌ها از طریق صندوق‌های خطرپذیر

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران می‌گوید در ایران نیز مانند سایر کشورهای دنیا تامین مالی استارت‌آپ‌ها به جای نظام بانکی از طریق صندوق‌های خطرپذیر انجام می‌شود.

به گزارش دیوان اقتصاد,حسین سلاح‌ورزی در گفت‌وگو با ایبِنا درباره اینکه در دنیا ۹۳ تا ۹۵ درصد از استارت‌آپ‌ها شکست می‌خورند و آیا در ایران نیز این گونه است یا نه، گفت: به دلیل عطشی که در زمینه استفاده از محصولات و خدمات نو در ایران داریم، این نرخ در ایران کمتر است.
وی درباره تامین مالی استارت آپ‌ها اظهار داشت: کسب‌وکارهای مبتنی بر نوآوری به طور معمول از طریق بانک‌ها و تسهیلات تامین مالی نمی‌شوند و این موضوع از طریق صندوق‌های خطرپذیر انجام می‌شود.
رئیس سازمان ملی کارآفرینی تصریح کرد: ماهیت صندوق‌های VC یا خطرپذیر این است که تامین مالی استارت‌آپ‌ها را برعهده بگیرند. در دنیا نیز سازوکار تامین مالی استارت‌آپ‌ها از طریق این صندوق‌هاست و در ایران نیز چنین شرایطی حکمفرماست.
نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه شرکت های نوآور را از مصادیق اقتصاد مقاومتی می‌دانیم، تصریح کرد: معتقدیم شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها نقش موثری در کاهش تحریم‌ها و ایجاد اشتغال پایدار و رشد اقتصادی خواهند داشت.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.