اختتامیه اولین دوره مسابقات قرآنی کارکنان بانک صادرات ایران برگزار شد

با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی

اختتامیه اولین دوره مسابقات قرآنی کارکنان بانک صادرات ایران برگزار شد

ر

به گزارش دیوان اقتصاد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی در این مراسم با ذکر یاد شهدای بانک صادرات ایران، از تلاش‌های این بانک برای ترویج فرهنگ قرآنی تقدیر کرد و در ادامه به تفسیر اثرات مفاهیم قرآنی در تربیت انسان‌ها پرداخت.
وی اظهار کرد: انسان در پرتو برخی مفاهیم می‌تواند برفراز ملائکه و حتی والاتر از آن‌ها هم قرار بگیرد. خصلتی که تنها در انسان‌ها ورود پیدا می‌کند، نگاه به ماوراء است و انسان در این مسیر، وقتی خود را در پرتو قرآن کریم قرار می‌دهد، با انوار الهی مراوده برقرار می‌کند.
یادگار امام راحل در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تنوع آموزه‌های قرآنی گفت: اوج این تنوع در نهج‌البلاغه است و در هیچ جایی از نهج‌البلاغه چیزی نمی‌بینیم مگر اینکه ترجمه‌ای از آیات قرآنی یا روایات پیامبر (ص) از زبان امیر المؤمنین(ع) صورت گرفته باشد.
سید حسن خمینی با اشاره به اینکه نهج‌البلاغه همان عبارات و مفاهیم قرآنی با بیانی دیگر است، تأکید کرد: امیرالمؤمنین علی علیه السلام ادیبی بی‌نظیر است که این ویژگی بسیار مهمی برای ایشان به شمار می‌رود و در عین حال واژه امیرالمؤمنین واژه پیامبر اسلام(ص) است.
وی با اشاره به اینکه حجت‌اله صیدی، مدیرعامل بانک صادرات ایران فردی اهل قرآن و شعر و ادبیات نیز هست، پیشنهاد داد تا بانک صادرات ایران شرایط برگزاری جشنواره شعر قرآنی را با حضور شعرای خوبی که درد دین دارند، به صورت سالانه فراهم کند.
در این مراسم همچنین حجت‌اله صیدی، مدیرعامل بانک صادرات ایران با گرامیداشت و ادای احترام به جایگاه رفیع بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران گفت: فهم از قرآن را از کودکی با کلام امام خمینی(ره) آموخته‌ایم و نسل ما آشنایی با کلام قرآن را مدیون آن بزرگوار است.
صیدی اظهار کرد: با وجود روزگار سخت اقتصادی، همه عزت، اقتدارو قوت کشور میراث امام بزرگوار است.
وی با اشاره به اینکه همکاران بانک صادرات ایران به طور مرتب جلسات منسجم قرآنی را برگزار می‌کنند، گفت: همه ما معتقدیم بدون توسل به قرآن نمی‌توان به مردم خدمت کرد.
مدیرعامل بانک صادرات ایران افزود: در بخش اقتصادی و تلاش برای گره‌گشایی از کار مردم، از نور قرآن بهره گرفته‌ایم و همچنان که الطاف حق وعده داده که این نور همچنان باقی خواهد بود، امیدوارم در سیرت ما همچنان فرهنگ قرآنی جاری باشد و این چراغ را روشن‌تر نگاه داریم.
حجت‌اله صیدی افزود: در پرتو انوار نورانی قرآن کریم، همکاران بانک صادرات ایران در حوادثی همچون سیل، زلزله، خرید تضمینی گندم و زعفران و سایر بخش‌های حمایتی، برای خدمت به مردم پای کار بوده‌اند.
در این مراسم سیدحسین موسوی بلده، رئیس اجرایی شورای عالی قرآن کریم شهرداری تهران و رئیس هیئت داوران مسابقات در خصوص اهمیت توجه به این مسابقات و سهیل محمودی، شاعر و محقق ادبیات کشور در خصوص «فرم و ساختار قرآنی در ادبیات فارسی» نیز سخنرانی کردند.
در پایان این مراسم جوایز نفرات برتر این مسابقات در رشته‌های ترتیل، قرائت تحقیقی، اذان، حفظ و تفسیر سوره ملک اهدا شد.
نخستین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم همکاران بانک صادرات ایران با مشارکت شورای عالی قرآنی شهرداری تهران و آستان مطهر حضرت امام خمینی(ره) برگزار شد.
 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.