راهبرد دانشگاه خاتم تبدیل شدن به دانشگاه استنفورد است

رییس دانشگاه خاتم:

راهبرد دانشگاه خاتم تبدیل شدن به دانشگاه استنفورد است

مجید قاسمی رییس دانشگاه خاتم و مدیر عامل بانک پاسارگاد برنامه های راهبردی دانشگاه خاتم را برشمرد و گفت راهبرد دانشگاه خاتم تبدیل شدن به دانشگاه استنفورد است.

به گزارش دیوان اقتصاد,رییس دانشگاه خاتم در مراسم تقدیر از نفرات برتر کنکور گفت: در یازده سال گذشته دانشگاه خاتم ۱۷۰ نفر را بورسیه کرده است که در رشته اقتصاد نظری دانشگاه خاتم ورودی های سالیانه رتبه های زیر ۳۰ کنکور سراسری هستند.
در دوازدهمین آیین تقدیر از نفرات برتر کنکور سراسری که توسط بانک پاسارگاد در راستای مسئولیت های اجتماعی در دانشگاه هات صورت گرفت در ابتدا سهراب پور عضو هیات علمی دانشگاه خاتم ضمن تبریک به نفرات برتر کنکور گفت: در موسسات ، بنگاه ها و بانک ها موضوع مسئولیت اجتماعی مطرح است که بانک پاسارگاد در حمایت از ورزش،هنر و مسایل علمی بسیار فعال است.
سهراب پور یکی از خدمات مسئولیت اجتماعی را حمایت از نخبگان اعلام کرد و گفت: نخبگان بهترین های کشور هستند که مسئولیت بزرگ و سنگینی برعهده آن ها در پیشرفت مملکت است و باید مورد حمایت قرار گیرند. وی با اشاره به شرکت های دانش بنیان که توسط نخبگان تشکیل شده است گفت امید ما در آینده برای تامین نیازهای داخلی و فعالیت های صادراتی به شرکت های دانش بنیان است. همچنین در این مراسم فرزانه شمیرانی مدیر کل دفتر آموزش عالی غیر دولتی وزارت علوم گفت:در وزارت علوم از تعداد بالای موسسات عالی و غیر انتفاعی فقط ۱۸ موسسه توانسته اند به دانشگاه تبدیل شوند که دانشگاه خاتم یکی از این موسسات است.
وی افزود دانشگاه خاتم جز دانشگاه هایی است که تمام استاندارد جذب هیات علمی و دانشجویی را در سطح استاندارد و فراتر از آن رعایت کرده است. شمیرانی خاطرنشان کرد این دانشگاه از نظر وزارت دانشگاه علوم دانشگاه معتبری است.
وی از بورس شدن دانشجویان تا مقطع دکتری توسط دانشگاه خاتم تشکر و تقدیر کرد و گفت: این امر موهبتی است برای کل ایران که اگر این حمایت ها و سیاست ها دنبال شود نخبگان در کشور می مانند و به فعالیت می پردازند.
در ادامه مجید قاسمی در دوازدهمین آیین تقدیر از برترین های کنکور سال ۹۸ گفت: دانشگاه خاتم در حوزه فناوری های همگرا که حوزه جدیدی است در دنیا یک برنامه مشترک با فرانسه و با دانشگاه سوربن فرانسه تعریف کرده است که برای سومین سال دانشجوی کارشناس ارشد پذیرش کرده است که دانشجویان دانشگاه خاتم نیمی از واحد را در دانشگاه خاتم و نیمی دیگر را در دانشگاه سوربن می گذرانند و تمامی فارغ التحصیلان دارای پتنت هستند.
وی خاطر نشان کرد که گروه مالی پاسارگاد دارای چندین هلدینگ بزرگ است که هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه در ۱۱ سال گذشته ۳۵پروژه اجرا کرده است با ۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری بدون کمک دولتی و با مشارکت مردمی که محصول سالیانه این هلدینگ ۲/۵ میلیارد دلار است که با بهترین راندمان از نظر زمان اجرا می شود. دانشگاه خاتم آزمایشگاه و تجهیزات بسیار پیشرفته ای در حوزه های مختلف به خصوص در بخش مالی وفناوری های همگرا دارد.
بانک پاسارگاد ضمن اهدای۲۵ هزار سهم بانک به نفرات اول، ۱۸ هزار سهم به نفرات دوم و ۱۵ هزار سهم به نفرات سوم، مبلغ ۷۰۰ هزارتومان کمک هزینه تحصیلی برای هردانشجو تا هر زمان که در داخل کشور ادامه تخصیل بدهند، ماهانه در نظر گرفته است که به حساب این عزیزان واریز خواهد کرد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.