جزییات کانال مالی سوئیس برای ایران

جزییات کانال مالی سوئیس برای ایران

رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه کانال مالی سوئیس برای ایران احیای کانال مالی قبلی این کشور است، گفت: زمان راه‌اندازی این کانال مشخص نیست.
 

به گزارش دیوان اقتصاد،فریال مستوفی در گفتگو با ایبِنا درباره کانال مالی که دولت سوئیس قصد دارد برای کار با ایران راه‌اندازی کند، گفت: در مرحله قبلی تحریم‌ها دولت سوئیس کانالی مالی را برای تبادل غذا و دارو با ایران داشت و به گفته سفیر این کشور در تهران، سوئیس قصد دارد بار دیگر این کانال را احیا کند.
وی توضیح داد که در دفعه قبلی تحریم‌ها دولت سوئیس از طریق این کانال مالی اقلام بشردوستانه، غذا، دارو و تجهیزات پزشکی را در اختیار ایران قرار می‌داد و قصد دارد تا بار دیگر این کانال را راه‌اندازی کند.
رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران با بیان اینکه زمان راه‌اندازی این کانال مشخص نیست، افزود: البته این کانال سوای ساز وکار اینستکس است و توسط دولت سوئیس راه‌اندازی می‌شود.
مستوفی درباره حجم کالاهایی که می‌توان از طریق این کانال خرید نیز گفت: ایران در سال بین ۳.۵ تا ۴ میلیارد دلار دارو و تجهیزات پزشکی وارد می‌کند، ولی آماری از اینکه چه میزان از این رقم از سوئیس تهیه می‌شود، ندارم.
وی ادامه داد: از سوی دیگر دولت سوئیس هنوز اعلام نکرده که آیا از طریق این کانال مالی تنها می‌توان غذا و دارو را از شرکت‌های سوئیسی خریداری کرد یا امکان خرید از سایر شرکت‌های متعلق به کشورهای دیگر اروپایی نیز وجود دارد؟
 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.