لزوم توجه جدی به الکترونیکی کردن آمارها برای کنترل اطلاعات

معاون اتکایی بیمه مرکزی تاکید کرد؛

لزوم توجه جدی به الکترونیکی کردن آمارها برای کنترل اطلاعات

معاون اتکایی بیمه مرکزی با تاکید بر لزوم توجه به الکترونیکی کردن آمارها گفت: اطلاعات موجود در صنعت بیمه باید به محتواهای قابل ارائه برای اخذ تصمیم گیری و برنامه‌ریزی در زمان‌های مناسب تبدیل شود.
 

به گزارش دیوان اقتصاد ، غلامعلی جهانگیری در چهارمین گردهمایی معاونین فنی و مدیران فناوری اطلاعات شرکت های بیمه با بیان این مطلب از کیفیت بالا و بهنگام سازی به عنوان مهم ترین ویژگی ها و کارکردهای آمار یاد کرد.
بر اساس این گزارش، معاون اتکایی بیمه مرکزی با تبیین و تشریح  جزییات سامانه آماری تهیه شده موسوم به داشبورد مدیریتی گفت: عملیاتی و اجرایی شدن فعالیت‌های بیمه‌ای بدون آمار و اطلاعات امکان‌پذیر نیست و دراین زمینه کیفیت آماردهی بسیار مهم است.
عضو هیات عامل بیمه مرکزی با اشاره به سالنامه‌های فصلی و سالانه که به شکل فیزیکی منتشر می‌شوند، گفت: در حال حاضر  با توجه به سرعت تبادل اطلاعات نمی‌توان به این کتاب‌ها اتکا کرد چرا که تحلیل‌های مطلوب و مفید از اطلاعات بروز بدست می آید.
جهانگیری در ادامه سخنان خود گفت: افزایش اطلاعات و آمارهای تولیدی از صنعت بیمه در شاخص‌ها و متغیرهای گوناگون،   تحلیل آنها را دشوار کرده و قطعا کنترل آنها از توان انسان خارج است و همین موضوع ایجاب می‌کند که بهره‌گیری از ابزارها و سامانه‌های الکترونیکی در دستور کار همه مدیران و کارشناسان قرار گیرد.
وی از تجمیع اطلاعات و ایجاد سامانه‌های نظارتی آماری و هوشمند به عنوان چراغ راهی یاد کرد که می‌تواند به فعالان، صاحب نظران و مدیران صنعت بیمه کمک کند تا برنامه‌های آتی صنعت بیمه را بر اساس آن تنظیم کنند.
گفتنی است چهارمین گردهمایی معاونین فنی و مدیران  فناوری اطلاعات شرکت‌های بیمه به مدت دو روز در جزیره کیش برگزار می‌شود.
 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.