قیمت نفت به 63.85 دلار کاهش یافت

قیمت نفت به 63.85 دلار کاهش یافت

چهارشنبه, دسامبر 11, 2019 - 16:17 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

پس از اینکه آمارهای صنعتی از یک افزایش غافلگیرکننده در ذخایر نفت آمریکا خبر داد، قیمت نفت برنت به 63.93 دلار در هر بشکه کاهش یافت.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از فارس، پس از اینکه آمارهای صنعتی از یک افزایش غافلگیرکننده در ذخایر نفت آمریکا خبر داد و ازآنجایی‌که سرمایه‌گذاران در انتظار اخبار در مورد اعمال دور جدید تعرفه‌های آمریکا بر کالاهای چینی هستند، قیمت نفت در معاملات امروز کاهش یافت.
هر بشکه نفت برنت با 41 سنت کاهش 63.93 دلار فروخته شد. نفت خام آمریکا با 34 سنت کاهش 58.90 دلار معامله شد.
استفان اینس، استراتژیست ارشد بازارهای آسیایی گفت: «پس از انتشار گزارش ذخایر نفت خام آمریکا، قیمت نفت از بالاترین رقم تقریبا سه ماه گذشته کاهش یافت. در عین حال، بلاتکلیفی در مورد اعمال تعرفه‌های جدید علیه کالاهای چینی بر فشار کاهشی قیمت نفت افزوده است.»
آمارهای موسسه امریکن پترولیوم نشان داد ذخایر نفت خام آمریکا یک افزایش غافلگیرکننده در تقریبا سه هفته گذشت را ثبت کرده است درحالی‌که ذخایر بنزین و فرآورده‌های نفتی نیز افزایش یافته است.
ذخایر نفت خام در هفته منتهی به 6 دسامبر 1.4 میلیون بشکه افزایش یافته و به 447 میلیون بشکه رسیده است درحالی‌که تحلیلگران انتظار کاهش 2.8 میلیون بشکه‌ای را داشتند.
گزارش هفتگی اداره اطلاعات انرژی آمریکا امروز منتشر خواهد شد.
آمریکا برای نخستین بار در مسیر تبدیل شدن به صادرکننده خالص نفت خام و سوخت در سال 2020 است.
به گفته منابع آگاه، دو شرکت نفتی «ایکسون موبیل» و «هس» آمریکا در نظر دارند تا برای نخستین بار نفت خام به خارج صادر کنند.
با توجه به ضرب‌الاجل اعمال دور جدید تعرفه‌های بر کلاهای چینی از سوی واشنگتن، تنش‌های آمریکا و چین همچنان بر چشم‌انداز تقاضا سایه افکنده است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.